Με χαμόγελα και αρνητικές βεβαιώσεις στα self test

Νέα

Αναστάτωση με τα «θετικά» self tests

Με χαμόγελα και τις βεβαιώσεις αρνητικού self test ανά χείρας πέρασαν τις εισόδους των σχολείων οι μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων.
Τα πρόσωπα των παιδιών, κυρίως της μικρής ηλικίας, χαρούμενα καθώς μετά από πολλούς μήνες επέστρεψαν και αντάμωσαν τους φίλους τους στο σχολείο.
Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να τηρήσουν το υγειονομικό πρωτόκολλο, φορώντας μάσκες ενώ είναι υποχρεωμένοι αμφότεροι να κάνουν δυο φορές την εβδομάδα τεστ αυτοδιαγνωστικού ελέγχου.

«Θετικοί» αλλά στην πραγματικότητα αρνητικοί!

Η επιστροφή των μαθητών στην δια ζώσης εκπαίδευση σε πολλές περιπτώσεις συνοδεύτηκε από ταλαιπωρία και προβλήματα καθώς πολλοί μαθητές βρέθηκαν θετικοί στα self tests, χωρίς στην πραγματικότητα να είναι, και χρειάστηκε τόσο την Κυριακή όσο και την Δευτέρα να πάνε για επανέλεγχο. Και τις δυο αυτές ημέρες σχηματίστηκαν ουρές στα σημεία ελέγχου στην πλατεία αλλά καταβλήθηκε προσπάθεια και εξυπηρετήθηκαν όσοι προσήλθαν. Ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν είναι πρόβλημα της συγκεκριμένης παρτίδας των self tests.

Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν πολλές οικογένειες μέσα στην Κυριακή ήταν η αδυναμία εισόδου στην ιστοσελίδα όπου έπρεπε να δηλωθεί το αρνητικό (ή το θετικό) αποτέλεσμα του τεστ.
Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις οι οικογένειες έπρεπε να συμπληρώσουν χειρόγραφη δήλωση στην οποία να αναφέρουν το αρνητικό αποτέλεσμα του τεστ ώστε να έχουν δικαίωμα τα παιδιά τους να μπουν στις τάξεις για μάθημα.
Στο 21ο Δημοτικό Ιωαννίνων το πρωί της Δευτέρας βρέθηκε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κώστας Καμπουράκης συνοδευόμενος από τον διευθυντή της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Ο κ. Καμπουράκης ρωτήθηκε για την επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαίδευση. Όπως ανέφερε δεν υπήρξαν προβλήματα ούτε από την πλευρά των εκπαιδευτικών ούτε από την πλευρά των δασκάλων ενώ τόνισε ότι εξακολουθούν να ισχύουν τα υπόλοιπα μέτρα που έχουν να κάνουν με την
-η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
– τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,
– οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,
– η χρήση αντισηπτικών,
– οι σχολαστικοί καθαρισμοί,
– οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,
-τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

Ερωτηθείς για το θέμα που ανέκυψε με τα self tests ο κ. Καμπουράκης εξήγησε ότι δεν ανήκει στην δική του αρμοδιότητα και ότι είναι ζήτημα του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ η διάθεση των τεστ και άρα η διερεύνηση του προβλήματος που πιθανόν να υπάρχει στην συγκεκριμένη παρτίδα. «Κοιτάξτε, αν και δεν είναι θέμα της αρμοδιότητάς μου, αστοχίες μπορεί να υπάρχουν είτε στον τρόπο χρήσης, είτε κατασκευαστικές, ωστόσο δεν υπήρξε σε τόσο ανησυχητικό βαθμό ζήτημα. Η γενική εικόνα δεν αλλοιώνεται. Το self test είναι ένα φίλτρο που μας βοηθά ώστε θετικά άτομα να μην εισέλθουν στο σχολικό περιβάλλον», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο περιφερειακός διευθυντής.

Στα θετικά σημεία στάθηκε ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Δημήτρης Ντούτσης που τόνισε την σημασία που έχει για τα παιδιά το σχολείο και η επικοινωνία με τους συμμαθητές τους. Το σχολείο άλλωστε εκτός από εκπαίδευση προσφέρει και κοινωνικοποίηση και αυτό είναι που έλειψε πολύ στα παιδιά.
Ο κ. Ντούτσης ανέφερε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας γινόταν μαθήματα με τηλεκπαίδευση ευχαριστώντας τους γονείς για την συνεργασία που υπήρχε και ευχόμενος να ολοκληρωθεί χωρίς άλλο κλείσιμο η σχολική χρονιά μέχρι το τέλος του Ιουνίου.
Τέλος, ο διευθυντής του 21ο δημοτικού σχολείου Νικόλαος Γεωργίτσης ανέφερε ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί τηρούν τα μέτρα αναδεικνύοντας την συνεργασία που υπάρχει.

Τι έδειξαν απουσίες και τεστ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν τη Δευτέρα το απόγευμα για την πρωτοβάθμια το ποσοστό των απουσιών την πρώτη ημέρα επιστροφής στα θρανία έφτασε περίπου 8% για τους μαθητές και 5% για τους εκπαιδευτικούς. Θετικοί βρέθηκαν τέσσερις μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί.
Οι απουσίες μαθητών στη δευτεροβάθμια άγγιξαν το 12% και 4% για τους εκπαιδευτικούς ενώ βρέθηκαν και 20 θετικοί μαθητές.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ