Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Οικονομία

Συνεχίζει να «καίει» το καλάθι του σούπερ μάρκετ

3 έτη ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
Πρεμιέρα για το εορταστικό καλάθι

Ακάθεκτη προελαύνει η ακρίβεια στο καλάθι του σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερα προϊόντα

Σχετικά άρθρα

ΑΑΔΕ ΚΑΙ “ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ” -Πλήρης ενσωμάτωση ψηφιακής διακίνησης και εναρμόνιση με τον νέο κώδικα ΦΠΑ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ -Χωρίς το IBAN δεν θα μπουν τα επιδόματα

ΟΠΕΚΕΠΕ -Πληρώθηκαν 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 αιτήσεις

Ακάθεκτη προελαύνει η ακρίβεια στο καλάθι του σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερα προϊόντα και να ωθούνται στην επιλογή φθηνότερων λύσεων, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στη νέα «κανονικότητα».

Ο Ιανουάριος έκλεισε με αύξηση τιμών στο 7% σε αξία και 9,8% σε τεμάχια, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με τον τζίρο των σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο διάστημα να φθάνει στα 652 εκατ. ευρώ από 610 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.

Γαλλία: Έκλεισε το deal με τα σούπερ μάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού»

Την ίδια ώρα όμως καταγράφεται μείωση όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση σε όγκους τον φετινό Ιανουάριο εμφανίζεται «συγκρατημένη» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα το 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις (κακοκαιρία Ελπίς) που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Πιο αναλυτικά, λόγω του πληθωρισμού, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 5,7%, των ειδών ατομικής υγιεινής και καλλυντικών κατά 12,3% και των προϊόντων καθαρισμού σπιτιού κατά 11,9%.

Υπενθυμίζεται πως το 2022 το σύνολο των πωλήσεων των τριών βασικών κατηγοριών στα σούπερ μάρκετ (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), με βάση τα στοιχεία της IRI, ανήλθαν στα 8,560 δισ. ευρώ, έναντι 8,059 δισ. ευρώ στη διάρκεια του 2021.

Δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανατιμήσεις στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) συνεχίστηκαν χωρίς φρένο και τον Φεβρουάριο.

Στις πρώτες έξι εβδομάδες του έτους (1/1-19/2/2023) στη αγορά των FMCGs οι αυξήσεις τιμών διαμορφώθηκαν στο 9,9%. Οι τιμές στα επώνυμα αυξήθηκαν κατά 9,7% ενώ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 14,9%.

Συνεχίζεται η πτώση στα γαλακτοκομικά

Η κατάρρευση της αγοράς γαλακτοκομικών που προκάλεσε η αλματώδης αύξηση των τιμών το 2022 φαίνεται να συνεχίζεται και εφέτος. Συγκεκριμένα, η πτώση στους όγκους πωλήσεων στα προϊόντα των γαλακτοκομικών διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο στο – 6,7% όταν οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 9,8%. Πάντως την αρνητική πρωτιά στην κατηγορία των τροφίμων όσον αφορά την υποχώρηση στους όγκους είχαν τα κατεψυγμένα προϊόντα (-8,2%).

Μεγάλη πτώση σημείωσε και η κατανάλωση των προϊόντων πρωινού (-5,6%), καθώς και των συσκευασμένων τροφίμων με -3,2%.

Απογειώθηκε η ιδιωτική ετικέτα

Μπροστά στη λαίλαπα της ακρίβειας οι καταναλωτές στρέφονται στο «καταφύγιο» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων σημείωσε νέο ρεκόρ στη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, με 17,7% όσο ήταν δηλαδή και στην εποχή της βαθιάς οικονομικής κρίσης το 2012. Σημειώνεται ότι το μερίδιο τους αυξήθηκε κατά 21,3%.

Οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν φέτος τον Ιανουάριο φθάνοντας στο 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και στα καλλυντικά υποχώρησαν με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 29,1%, όπως και στα είδη νοικοκυριού (22,3%).

Επανήλθαν τα hypermarket

Επίσης, στη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2023 η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στις μεγάλες σάλες (hypermarket άνω των 2.500 τ.μ.), με ποσοστό 11%, ακολουθούν τα μικρά καταστήματα ως 400 τ.μ. με ποσοστό 10,5%, στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα καταστήματα με επιφάνεια από 400 τμ ως 1.000 τ.μ. με ποσοστό 6,4% και στην τελευταία θέση τα καταστήματα σούπερ μάρκετ με επιφάνεια από 1.000 τ.μ. ως και 2.500 τ.μ. με ποσοστό 5%.

Οι επόμενες πληρωμές του Market Pass

Μέχρι και τις 15 Μαρτίου θα παραμείνει ανοικτή η πλατφόρμα στο www.vouchers.gov.gr, η οποία θα συνεχίσει να δέχεται τις αιτήσεις των δικαιούχων για το Market Pass.

Παράλληλα, οι δικαιούχοι που θα επιλέξουν την έκδοση άυλης ψηφιακής κάρτας και θα υποβάλουν αίτηση από 1 έως 15 Μαρτίου θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:

– στις 20 Μαρτίου για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο,

– στις 3 Απριλίου για τον μήνα Απρίλιο,

– στις 3 Μαΐου για τον μήνα Μάιο,

– στις 3 Ιουνίου για τον μήνα Ιούνιο, και

– στις 3 Ιουλίου για τον μήνα Ιούλιο.

Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό και υποβάλλουν αίτηση από 1-15 Μαρτίου 2023 θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:

– στις 20 Μαρτίου 2023 για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο

– στις 3 Μαΐου για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο.

Tags: ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

aade-logo
Οικονομία

ΑΑΔΕ ΚΑΙ “ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ” -Πλήρης ενσωμάτωση ψηφιακής διακίνησης και εναρμόνιση με τον νέο κώδικα ΦΠΑ

2 ημέρες ago
xrimata
Οικονομία

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ -Χωρίς το IBAN δεν θα μπουν τα επιδόματα

1 εβδομάδα ago
Ξεκίνησαν τα ραβασάκια από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Οικονομία

ΟΠΕΚΕΠΕ -Πληρώθηκαν 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 αιτήσεις

1 εβδομάδα ago
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Υπόμνημα για ελάφρυνση χιλιάδων αγροτών
Οικονομία

ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ -Τα βασικά χαρακτηριστικά των πληρωμών και τι αλλάζει το 2026

1 εβδομάδα ago
petrelaio-thermansis
Οικονομία

«Πρεμιέρα» για υποβολή αιτήσεων επιδόματος θέρμανσης

4 εβδομάδες ago
Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας  
Οικονομία

Νέα ειδοποιητήρια για ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας

1 μήνα ago
Next Post
Οι επιχειρήσεις κινδυνεύουν με οριστικό «lockdown»

700 εκατ. για την ενεργειακή αναβάθμιση επιχειρήσεων

Ενισχύονται οι παραγωγοί λαϊκών αγορών

Πώς θα λειτουργήσει το market pass στις λαϊκές αγορές

Τελευταία νέα

  • Συνολικά 433.229 ζώα έχουν θανατωθεί από τον Αύγουστο του 2024
  • Προσοχή στα λαμπάκια και τα τζάκια
  • Το επίδομα θέρμανσης «ζεσταίνει» καταναλωτές και αγορά
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ -Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη σύνδεση φωτοβολταϊκών αυτοπαραγωγής
  • ΛΙΜΝΗ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑ -«Πράσινο φως» για έργα συντήρησης
  • Παρεμβάσεις – ανάσα σε “Χατζηκώστα” και Φιλιάτες
  • ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ -Νέες δράσεις και μπλόκα στο Καλπάκι

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.