Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Οικονομία

Έρχεται χαράτσι έως 3.000 ευρώ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα

4 έτη ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
Μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων

Το νέο «χαράτσι» αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους

Σχετικά άρθρα

ΑΑΔΕ ΚΑΙ “ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ” -Πλήρης ενσωμάτωση ψηφιακής διακίνησης και εναρμόνιση με τον νέο κώδικα ΦΠΑ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ -Χωρίς το IBAN δεν θα μπουν τα επιδόματα

ΟΠΕΚΕΠΕ -Πληρώθηκαν 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 αιτήσεις

Χαράτσι» έως και 3.000 ευρώ περιμένει τους ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τη Δευτέρα 7/2 στη Βουλή. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η καταβολή περιβαλλοντικού τέλους 3.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4, ενώ περιβαλλοντικό τέλος ύψους 1.000 ευρώ θα πληρώσουν όσοι διαθέτουν εισαγόμενα οχήματα και που πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων της Ευρώπης, Euro 5a και Εuro 5b. Ουσιαστικά αφορά αυτοκίνητα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014, δηλαδή αφορά οχήματα με ηλικίες από οκτώ έως και 10 ετών.

Το νέο «χαράτσι» αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους (βαν, μικρά επαγγελματικά κ.ά.). Οπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, Κώστας Κυράτσος, η συγκεκριμένη αγορά αγγίζει δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, που στρέφονται στην εισαγωγή μεταχειρισμένου μοντέλου και η οποία δείχνει να έχει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Μόνο το 2021 οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν ξεπεράσει τις 50.000 μονάδες (ο βασικότερος λόγος είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων, με πολλούς ιδιοκτήτες να στρέφονται στην εισαγωγή μεταχειρισμένων).

Ποια απαλλάσσονται

Από το περιβαλλοντικό τέλος απαλλάσσονται τα οχήματα που ήδη έχουν δήλωση άφιξης (ΔΑΟ) ή δηλωτικά εισαγωγής, πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας. Επίσης, εξαιρούνται τα ιστορικά οχήματα, ηλικίας 30+ ετών. Συγκεκριμένα, από το περιβαλλοντικό τέλος εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με ιστορικές πινακίδες, τα οποία προορίζονται για κυκλοφορία σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές ή εκδηλώσεις, που αφορούν αγώνες ιστορικών οχημάτων κ.ά.

Τέλος τα… σαπάκια

Εξίσου σημαντικό, είναι ότι πλέον απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που τηρούν τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 1, 2 και 3. Αυτό σημαίνει, ότι αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας – που μπορεί να είναι και άνω των 20 – 25 ετών – και εφόσον δεν υπάγονται στις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων της Ευρώπης ή δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές του άνθρακα, τότε, τα συγκεκριμένα οχήματα  δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν.

Πάντως, τα μέλη του ΣΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) έχουν τονίσει επανειλημμένα ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων εισαγωγής παραμένουν αυξημένες εξαιτίας και του άδικου τρόπου φορολόγησης που συντελείται στην Ελλάδα. Οπως έχουν αναφέρει και στο παρελθόν, τα συγκεκριμένα «χαράτσια» αντιτίθεται στους νόμους της Κομισιόν, με την τελευταία να έχει προειδοποιήσει τη χώρα μας ότι πρέπει να εναρμονίσει τους φόρους των μεταχειρισμένων με αυτές που ισχύουν και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, διαφορετικά θα επιβληθούν βαριά πρόστιμα. Το περιβαλλοντικό τέλος είναι επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, το οποίο ισχύει τόσο για τα καινούργια όσο και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

 

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Tags: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑΧΑΡΑΤΣΙ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

aade-logo
Οικονομία

ΑΑΔΕ ΚΑΙ “ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ” -Πλήρης ενσωμάτωση ψηφιακής διακίνησης και εναρμόνιση με τον νέο κώδικα ΦΠΑ

2 ημέρες ago
xrimata
Οικονομία

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ -Χωρίς το IBAN δεν θα μπουν τα επιδόματα

1 εβδομάδα ago
Ξεκίνησαν τα ραβασάκια από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Οικονομία

ΟΠΕΚΕΠΕ -Πληρώθηκαν 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 αιτήσεις

1 εβδομάδα ago
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Υπόμνημα για ελάφρυνση χιλιάδων αγροτών
Οικονομία

ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ -Τα βασικά χαρακτηριστικά των πληρωμών και τι αλλάζει το 2026

1 εβδομάδα ago
petrelaio-thermansis
Οικονομία

«Πρεμιέρα» για υποβολή αιτήσεων επιδόματος θέρμανσης

4 εβδομάδες ago
Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας  
Οικονομία

Νέα ειδοποιητήρια για ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας

1 μήνα ago
Next Post
Συγκέντρωση τροφίμων για πρόσφυγες και μετανάστες που διαμένουν στο Δήμο Ιωαννιτών

Έρχεται έκτακτο επίδομα ενόψει Πάσχα για αγορά τροφίμων από ευάλωτα νοικοκυριά

ΠΑΣ Γιάννινα – Παναιτωλικός 3-0: Καταιγιστικός ο ΠΑΣ επέστρεψε στις νίκες

«Παίζεται» για Περέα, ενοχλήσεις ο Πίρσμαν

Τελευταία νέα

  • Συνολικά 433.229 ζώα έχουν θανατωθεί από τον Αύγουστο του 2024
  • Προσοχή στα λαμπάκια και τα τζάκια
  • Το επίδομα θέρμανσης «ζεσταίνει» καταναλωτές και αγορά
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ -Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη σύνδεση φωτοβολταϊκών αυτοπαραγωγής
  • ΛΙΜΝΗ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑ -«Πράσινο φως» για έργα συντήρησης
  • Παρεμβάσεις – ανάσα σε “Χατζηκώστα” και Φιλιάτες
  • ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ -Νέες δράσεις και μπλόκα στο Καλπάκι

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.