Σε λειτουργία βρίσκεται η καινοτόμος υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους «Κατ’ Οίκον», η οποία παρέχεται δωρεάν για πρώτη φορά από ασφαλιστικό οργανισμό στην Ευρώπη.
Το νέο μέτρο αφορά περίπου 139.000 συνανθρώπους μας που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση. Σήμερα περισσότεροι από 120.000 ασθενείς επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ανά μήνα για να προμηθευτούν φάρμακα υψηλού κόστους.
Κάθε ασθενής μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, να λαμβάνει τα φάρμακά του, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι, στο σπίτι του, το γραφείο, ή ακόμα και το εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες, εντός 24 έως 48 ωρών ανάλογα με την απόσταση. Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διανομή πραγματοποιείται από πιστοποιημένη εταιρεία logistics, με αυστηρές προδιαγραφές για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, την ιχνηλασιμότητα και εξειδικευμένες διαδικασίες για τα ευαίσθητα σκευάσματα ψυχρής αλυσίδας.
Τι πρέπει να κάνει ο ασθενής για να λαμβάνει τα φάρμακά του στο σπίτι του
O κάθε ασθενής πλέον μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, να λαμβάνει τα φάρμακά του, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι, στο σπίτι του, το γραφείο, ή ακόμα και το εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες, εντός 24 έως 48 ωρών ανάλογα με την απόσταση. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση και να έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία αποστολής «Κατ’ Οίκον» ψηφιακά, μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/). Επίσης, τα φάρμακα της «Κατ’ Οίκον» Αποστολής που οι ασθενείς επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να τα λάβουν στο σπίτι τους ή να εξουσιοδοτούν κάποιον άλλο να τα παραλάβει για λογαριασμό τους. Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διακίνηση των φαρμάκων γίνεται από πιστοποιημένη εταιρία.
Βήμα-βήμα η διαδικασία
Ο πρώτος τρόπος είναι να μπαίνουν στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/) όπου εκεί επιλέγουν την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους. Αυτό που χρειάζεται είναι να διαθέτουν το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ τους. Στη συνέχεια, βήμα-βήμα πιστοποιούν το τηλέφωνό τους, κινητό ή σταθερό, το e-mail τους και κυρίως τη διεύθυνση και πληκτρολογούν τον αριθμό της συνταγής την οποία θέλουν να παραλάβουν «Κατ’ Οίκον».
Αν κάποιος δεν μπορεί να μπει στην πλατφόρμα τότε μπορεί να καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΠΥΥ (2108110500) και το νέο τηλεφωνικό κέντρο, Call Center στο 18181 και με τη βοήθεια των ανθρώπων του Οργανισμού να κάνει ηλεκτρονικά την αίτησή του δίνοντας το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ για επιβεβαίωση. Τα στοιχεία επιβεβαιώνονται αυτόματα στο σύστημα και έτσι με τη βοήθεια των υπαλλήλων μπορούν να κάνουν το αίτημά τους χωρίς να χρειάζεται να έχουν πρόσβαση οι ίδιοι.
Ο ασθενής έχει τη δυνατότητα ιχνηλασιμότητας και πρόσβασης σε όλες τις φάσεις που βρίσκεται η συνταγή του και θα του έρχεται μήνυμα. Από τη στιγμή που θα υποβάλει κάποιος αίτηση για «Κατ’ Οίκον» παράδοση, ο συγκεκριμένος αριθμός συνταγής δεν θα εκτελείται στο φαρμακείο γιατί θα έχει δρομολογηθεί η αποστολή της. Ο χρόνος είναι από 24-48 ώρες ανάλογα με την απόσταση.
Με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της νέας υπηρεσίας εξυπηρέτησης των ασθενών η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι γιατί ως ένας σύγχρονος και αποτελεσματικός οργανισμός εστιάζουμε μεθοδικά, σταθερά και αποφασιστικά πάντα στη βέλτιστη εξυπηρέτησή του. Η πρωτιά στην Ευρώπη της «Κατ’ Οίκον» αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους στους ασθενείς μας κάνει περήφανους και συνάμα μεγαλώνει ακόμη περισσότερο τις ευθύνες μας αλλά και τις προσδοκίες. Κάθε μέρα, προασπιζόμαστε το δημόσιο συμφέρον, ενισχύουμε τον ασθενή, δημιουργούμε κοινωνικές υπεραξίες για το σύστημα υγείας της χώρας μας» .
Μάριος Θεμιστοκλέους: Έγιναν οι πρώτες 280 αιτήσεις για διανομή φαρμάκων κατ’ οίκον
«Οι πρώτες 280 αιτήσεις για διανομή φαρμάκων κατ’ οίκον έγιναν μέχρι το βράδυ της Κυριακής», ανέφερε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας στον ΣΚΑΪ. «Οι δικαιούχοι του ΕΟΠΥΥ που λαμβάνουν φάρμακα υψηλού κόστους, μπορούν να τα παραλαμβάνουν απευθείας στο σπίτι τους, χωρίς καμία επιβάρυνση και χωρίς καμία ταλαιπωρία», δήλωσε ο υφυπουργός. Η νέα υπηρεσία αφορά όλους τους ασφαλισμένους που λαμβάνουν Φάρμακα Υψηλού Κόστους.
«Πρόκειται για μια υπηρεσία που απευθύνεται σε πάνω από 120.000 δικαιούχους μηνιαίως και αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής για ένα προσβάσιμο και σύγχρονο Εθνικό Σύστημα Υγείας», επισήμανε. Ο υφυπουργός εξήγησε ότι οι πολίτες που επιθυμούν να λάβουν τα φάρμακά τους στο σπίτι, μπορούν να υποβάλουν αίτημα ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΥΥ, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους κωδικούς TaxisNet. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή στην άυλη συνταγογράφηση».
Για όσους δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία μόνοι τους ψηφιακά, υπάρχει υποστήριξη είτε μέσω των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας στο 18181.
Η διαδικασία περιλαμβάνει:
Σύνδεση του δικαιούχου στην πλατφόρμα του ΕΟΠΥΥ με TaxisNet
Συμπλήρωση στοιχείων (ΑΜΚΑ, ΑΦΜ)
Επιλογή της ένδειξης «Αποστολή κατ’ οίκον» για τη συγκεκριμένη συνταγή
«Η αποστολή των φαρμάκων πραγματοποιείται μέσω πιστοποιημένων εταιρειών που πληρούν αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας, ακόμα και για ευαίσθητα σκευάσματα που απαιτούν ελεγχόμενη θερμοκρασία», ανέφερε ο κ. Θεμιστοκλέους.
Η παράδοση πραγματοποιείται εντός 24-48 ωρών σε όλη την επικράτεια, από τα μεγάλα αστικά κέντρα μέχρι τις πιο απομακρυσμένες περιοχές.