Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Κυριακή, 22 Ιουνίου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Νέα

65.000 πολίτες βαθμολόγησαν το δημόσιο

3 εβδομάδες ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
65.000 πολίτες βαθμολόγησαν το δημόσιο

Τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας αξιολόγησης των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης από τους πολίτες παρουσίασε ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σχετικά άρθρα

ΔΗΜΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ -Δεύτερη βάρδια αποκομιδής απορριμμάτων και οι νέοι κάδοι

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ -Προανήγγειλε ενίσχυση αστυνομικών δυνάμεων στην Ήπειρο

Είχε στο φορτηγό 1.940 πακέτα λαθραίων τσιγάρων στην Ηγουμενίτσα

Στην ίδια εκδήλωση, η Υφυπουργός Βιβή Χαραλαμπογιάννη παρουσίασε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων για το 2024. Στην αξιολόγηση των υπηρεσιών από τους πολίτες, η οποία διεξήχθη ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Αξιολόγησης Δημόσιας Διοίκησης από τις 6 έως τις 31 Μαΐου, για πρώτη φορά στην ιστορία της Δημόσιας Διοίκησης, συμμετείχαν εθελοντικά σχεδόν 65.000 ενήλικες Έλληνες πολίτες ή μόνιμοι κάτοικοι της χώρας.

Το σύνολο των αποτελεσμάτων της έρευνας είναι δημόσια διαθέσιμα στην ίδια πλατφόρμα https://axiologisi.ypes.gov.gr/home, με αναλυτικά στοιχεία για τις αξιολογήσεις: ανά κατηγορία υπηρεσίας και περιφερειακή ενότητα για τις υπηρεσίες του κεντρικού κράτους, ανά κατηγορία υπηρεσίας και ΟΤΑ, καθώς και συγκριτική παρουσίαση αυτών. Στην ίδια τοποθεσία είναι αναρτημένο και το πλήρες αρχείο όλων των απαντήσεων, ώστε όποιος επιθυμεί να μπορεί να το επεξεργαστεί.

Στόχος της έρευνας, η οποία θα επαναλαμβάνεται ανά εξάμηνο, είναι η συλλογή πολύτιμης πρωτογενούς πληροφορίας σχετικά με την αντίληψη των πολιτών για τις παρεχόμενες από το Δημόσιο υπηρεσίες, τόσο του κεντρικού κράτους όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτελούν χρήσιμο εργαλείο για την ιεράρχηση των αναγκών των πολιτών και τον σχεδιασμό των απαραίτητων δράσεων για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων.

«Μέσα σε λίγες εβδομάδες, με μία ανταπόκριση που νομίζω ότι ξεπέρασε και τις δικές μας προσδοκίες, 65.000 πολίτες, γυναίκες και άντρες, πήραν μέρος ουσιαστικά στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση η οποία έγινε ποτέ. Ένας καθρέφτης της πραγματικότητας, όπως όντως τη βιώνει ο πολίτης και όχι όπως μπορεί εμείς να τη φανταζόμαστε. Τώρα είναι στο δικό μας χέρι τα αποτελέσματα αυτής της μεγάλης έρευνας να μετουσιωθούν ουσιαστικά σε δράσεις που θα αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες, αλλά και υποχρέωση των Δημάρχων να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους αυτά τα οποία μας είπαν οι πολίτες. Και φυσικά, με αυτό τον τρόπο να χτίσουμε πιο ισχυρούς δεσμούς, σχέσεις εμπιστοσύνης, μεταξύ της Πολιτείας σε όλα της τα επίπεδα και των πολιτών», επισήμανε ο Πρωθυπουργός.

Ο κος Μητσοτάκης είπε ότι “θετικά, οριζόντια, διαγενεακά, σε όλη τη χώρα αξιολογείται πολύ θετικά το gov.gr. Θέλω να θυμίσω ότι κλείνει πια, όπως είπε και ο Υπουργός, τα πέντε του χρόνια. Έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε τη ζωή μας πριν από το gov.gr, όμως υπήρχε ζωή και πριν από το gov.gr και δεν ήταν ευχάριστη αυτή η καθημερινότητα για τους πολίτες” και μιλώντας για τους Δήμους επισήμανε “μεγάλη διαβάθμιση μεταξύ των Δήμων. Τα στοιχεία αυτά θα δοθούν στη δημοσιότητα. Είδαμε πρωταθλητές, υπάρχουν και ουραγοί όμως, και νομίζω ότι οι τοπικοί άρχοντες πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους αυτή την αξιολόγηση των πολιτών και εκεί που έχουν χαμηλή βαθμολογία να ανασκουμπωθούν και να αναλογιστούν ότι προφανώς οι πολίτες, όταν θα έρθει η ώρα του λογαριασμού δεν θα μείνουν αδιάφοροι, σε περιπτώσεις όπου βαθμολογούνται Δήμαρχοι με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε μία σειρά από κομβικές υπηρεσίες”.

Ο κος Μητσοτάκης πρόσθεσε με “πολύ μεγάλη σαφήνεια, ότι όσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση στις διάφορες δομές του Δημοσίου, ουσιαστικά αρνούνται και να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους. Και βέβαια ζητούν και να μην ελέγχονται για αυτά. Αλλά το κράτος οφείλει να τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη και όχι του υπαλλήλου του. Και νομίζω ότι είναι πολύ ενδεικτικά τα στοιχεία για την εξέλιξη της αξιολόγησης”. «Αν συγκριθούν τα στοιχεία του 2019 με του 2024 με τον παλιό νόμο το 97% των δημοσίων υπαλλήλων κρινόντουσαν ως άριστοι ή πολύ επαρκείς. Ουσιαστικά δεν υπήρχε καμία αξιολόγηση, Για πρώτη φορά θέσαμε μετρήσιμους στόχους» σημείωσε.

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας

  • Οι μεγάλοι οριζόντιοι φορείς του Ελληνικού Δημοσίου, έχουν μια σχετικά ομοιόμορφη αξιολόγηση σε όλη τη χώρα, με επιμέρους ζητήματα να εμφανίζονται ανά φορέα σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.
  • Στη συντριπτική πλειοψηφία των αξιολογήσεων των κρατικών φορέων η αξιολόγηση είναι ευθέως ανάλογη με τον φόρτο εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αξιολόγηση των υπηρεσιών αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, όπου οι χαμηλότερες αξιολογήσεις παρατηρούνται σε περιοχές όπου υπάρχει αυξημένη ανάγκη για άδειες διαμονής λόγω εποχιακών αναγκών (όπως η Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία, Κέρκυρα, Ρόδος). Αντίστοιχα, το κτηματολόγιο παρουσιάζει χαμηλότερη αξιολόγηση είτε εκεί που έχει καθυστερήσει η κτηματογράφηση (Κέρκυρα) είτε εκεί που υπάρχουν εκκρεμότητες (Δωδεκάνησα, Ηράκλειο).
  • Η ικανοποίηση για την αστική συγκοινωνία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας εξαρτάται από την εξυπηρέτηση της περιοχής από μέσα σταθερής τροχιάς και, ιδίως, το μετρό. Οι δήμοι με τη χαμηλότερη, συγκριτικά, αξιολόγηση είναι αυτοί οι οποίοι δεν έχουν ευχερή πρόσβαση στο μετρό. Η Θεσσαλονίκη εμφανίζει μεγαλύτερη ομοιογένεια, με τον δήμο Παύλου Μελά και τον περιαστικό δήμο της Χαλκηδόνας να είναι αυτοί με τη χαμηλότερη σχετικά αξιολόγηση.
  • Οι ψηφιακές υπηρεσίες του Gov.gr λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση καθολικά και ανεξαρτήτως ηλικιακής ομάδας των ερωτώμενων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σημαντική αποδοχή των εισιτηρίων αγώνων επαγγελματικού ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης στο gov.gr wallet, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των περιοχών όπου εδρεύουν επαγγελματικές ομάδες αυτών των αθλημάτων. Χρειάζεται βελτίωση η πλατφόρμα για αναφορά περιστατικών παραβατικότητας από/σε ανηλίκους ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη «ορατότητα» της εφαρμογής.
  • Το γνωστό ζήτημα της κατάστασης του οδικού δικτύου στη νησιωτική Ελλάδα επιβεβαιώνεται και από την αξιολόγηση των δρόμων αρμοδιότητας περιφέρειας με την Κρήτη, το Ιόνιο και τα Δωδεκάνησα να έχουν τη χαμηλότερη βαθμολογία.
  • Στον τομέα της αυτοδιοίκησης, υπάρχουν περιπτώσεις δήμων με σχετικά υψηλή βαθμολογία τόσο σε μεγάλες αστικές περιοχές, όσο και σε μικρότερους, περιφερειακούς δήμους. Η σχετική βαθμολογία των αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες ερωτήσεων, γεγονός όμως, απολύτως λογικό, καθώς οι εν λόγω αρμοδιότητες έχουν να κάνουν με τον βασικό πυρήνα της καθημερινότητας των πολιτών.
  • Τα πλέον προβληματικά στοιχεία εντοπίζονται στην κατάσταση του οδικού δικτύου (στους οποίους τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει έργα για φυσικό αέριο, αποχέτευση, οπτικές ίνες) και στα πεζοδρόμια (των οποίων η κατάσταση συμπαρασύρει και την αξιολόγηση των υποδομών για τα Άτομα με Αναπηρία). Οι χώροι στάθμευσης στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι ζητούμενο, όπως επίσης και η ανάγκη βελτίωση της επίδοσης της ανακύκλωσης απορριμμάτων σχεδόν στο σύνολο των δήμων.
  • Χαμηλή βαθμολογία λαμβάνουν οι υπηρεσίες δόμησης, με τις χαμηλότερες αξιολογήσεις να συγκεντρώνουν υπηρεσίες δήμων που πρόσφατα απασχόλησαν αρνητικά τη δημοσιότητα.
  • Οι δύο ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων (καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμός) συγκεντρώνουν ελαφρά καλύτερη βαθμολογία σε σχέση με τον μέσο όρο των υπόλοιπων υπηρεσιών.
  • Υπάρχει ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές των δήμων και αναζήτησης/δημιουργίας κατάλληλων εργαλείων και διαδικασιών για τη βελτίωσή τους.

Στην ίδια εκδήλωση, η Υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη παρουσίασε τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων για το 2024.

Σκοπός του νέου συστήματος στοχοθεσίας και αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων υπήρξε εξαρχής η απτή ενίσχυση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης, με ζητούμενο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Για το λόγο αυτό, το σύστημα αξιολόγησης επικεντρώθηκε αφενός στην εισαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών στόχων ετησίως και αφετέρου στην παρακολούθησή τους σε καθημερινή βάση ως προς το βαθμό επίτευξής τους, παράλληλα με την εκπαιδευτική και επιχειρησιακή υποστήριξη των υπαλλήλων, ώστε να αποκτήσουν τις απαιτούμενες νέες δεξιότητες.

Στο πλαίσιο αυτό, από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης για το 2024, στην οποία μετείχαν συνολικά 172.474 υπάλληλοι, προέκυψε ότι τέθηκαν 186.836 στόχοι, ενώ αναδείχθηκαν 15.615 υπάλληλοι υψηλής απόδοσης και 2.102 υπάλληλοι χαμηλής απόδοσης αντίστοιχα. Επιπλέον, για την περαιτέρω ενίσχυση των δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα 154.251 εκπαιδεύσεις από το ΕΚΔΔΑ, ενώ 22.535 δημόσιοι υπάλληλοι έχουν αποκτήσει ψηφιακές δεξιότητες μέσα από την σύμπραξη του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

«Το κύριο ζητούμενό μας είναι η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων να μην αρκείται στο πλαίσιο μιας εσωτερικής διοικητικής διαδικασίας, αλλά να συνδέεται ευθέως με την ενίσχυση της ανταποδοτικότητας του δημοσίου προς τον πολίτη. Εργαζόμαστε για ένα δημόσιο ψηφιακό, αποδοτικό και υποστηρικτικό απέναντι στην καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, θέτοντας κάθε χρονιά όλο και ψηλότερα τον πήχη της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών», κατέληξε η Υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη.

Tags: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΔΗΜΟΣΙΟΠΟΛΙΤΕΣ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

igoumenitsa_aporimata
Νέα

ΔΗΜΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ -Δεύτερη βάρδια αποκομιδής απορριμμάτων και οι νέοι κάδοι

8 ώρες ago
ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΣΥΡΙΖΑ – Ζητούν συμπληρωματικές μεταθέσεις αστυνομικών στην Ήπειρο
Νέα

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ -Προανήγγειλε ενίσχυση αστυνομικών δυνάμεων στην Ήπειρο

9 ώρες ago
Είχε στο φορτηγό 1.940 πακέτα λαθραίων τσιγάρων στην Ηγουμενίτσα
Νέα

Είχε στο φορτηγό 1.940 πακέτα λαθραίων τσιγάρων στην Ηγουμενίτσα

9 ώρες ago
Τέλος στην αγωνία χιλιάδων μαθητών
Νέα

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ -Στις 26 Ιουνίου η ανακοίνωση των βαθμολογιών

1 ημέρα ago
Στην τελική ευθεία η λειτουργία του νέου βιολογικού καθαρισμού
Νέα

Χωρίς «λευκό καπνό» για την άρδευση του κάμπου

1 ημέρα ago
paidikoi-stathmoi
Νέα

Παράταση στις αιτήσεις για τους 28 βρεφονηπιακούς σταθμούς

2 ημέρες ago
Next Post
Μ. ΚΙΤΣΑΝΟΥ -Καταγγέλλει αιφνιδιαστική αντικατάσταση, σοβαρές θεσμικές και ηθικές εκτροπές

Μ. ΚΙΤΣΑΝΟΥ -Καταγγέλλει αιφνιδιαστική αντικατάσταση, σοβαρές θεσμικές και ηθικές εκτροπές

ΣΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ -“Γραφειοκρατία, πολυνομία και λαϊκισμός οδηγούν σε καθυστερήσεις του πολεοδομικού σχεδιασμού”

ΣΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ -“Γραφειοκρατία, πολυνομία και λαϊκισμός οδηγούν σε καθυστερήσεις του πολεοδομικού σχεδιασμού”

Τελευταία νέα

  • ΔΗΜΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ -Δεύτερη βάρδια αποκομιδής απορριμμάτων και οι νέοι κάδοι
  • ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ -Προανήγγειλε ενίσχυση αστυνομικών δυνάμεων στην Ήπειρο
  • Είχε στο φορτηγό 1.940 πακέτα λαθραίων τσιγάρων στην Ηγουμενίτσα
  • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ -Στις 26 Ιουνίου η ανακοίνωση των βαθμολογιών
  • Στο 1,75 η μέση τιμή της αμόλυβδης
  • Χωρίς «λευκό καπνό» για την άρδευση του κάμπου
  • ΔΕΛΒΙΝΑΚΙ ΠΩΓΩΝΙΟΥ -“Λύγισαν” και τα κλαρίνα στο “αντίο” για τον θρύλο Πετρολούκα Χαλκιά

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.Ok