Σε μία από τις υψηλότερες θέσεις πανελλαδικά φαίνεται να κατατάσσονται τα Ιωάννινα ως προς τη συμμόρφωση των δικυκλιστών στη χρήση προστατευτικού κράνους.
Ενδεικτικό της εικόνας που παρουσιάζει η πόλη είναι το αποτέλεσμα στοχευμένου ελέγχου της Τροχαίας Ιωαννίνων, το πρωί της Παρασκευής, σε κεντρικό δρόμο. Κατά τη διάρκεια του μπλόκου, το οποίο διήρκεσε περίπου μία ώρα, δεν καταγράφηκε ούτε μία παράβαση από οδηγούς ή συνεπιβάτες δικύκλων για τη χρήση κράνους. Όλοι οι ελεγχθέντες φορούσαν κανονικά το προστατευτικό μέσο, γεγονός που προκάλεσε θετικά σχόλια.
Η εικόνα αυτή δεν αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο αλλά δείγμα καθολικής συμμόρφωσης των πολιτών, αυξημένης οδικής συνείδησης και φυσικά οι συνεχείς καμπάνιες της Τροχαίας, οι ενημερώσεις και οι εντατικοί έλεγχοι. Ένα στοιχείο που προβληματίζει, είναι αυτό της μη χρήσης κράνους από τους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών, με τη νομοθεσία να έχει κάποιους διαχωρισμούς, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τον τύπο κάθε οχήματος. Επίσης όμως, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στη διάρκεια του ρεπορτάζ στο μπλόκο της Τροχαίας, υπάρχει και ένας μικρός αριθμός οδηγών που φορά κράνη που δεν παρέχουν τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια και σε αυτούς γίνονται συστάσεις, ώστε να προμηθευτούν ένα καλύτερο και πιο ασφαλές κράνος.
Σε δηλώσεις του ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων Γρηγ. Καρράς τόνισε ότι το επόμενο τρίμηνο οι έλεγχοι για μη χρήση κράνους θα είναι εντατικοί, στο πλαίσιο της πανελλαδικής καμπάνιας ευαισθητοποίησής του αρχηγείου, όμως παραδέχθηκε από την άλλη ότι τουλάχιστον στην περιοχή των Ιωαννίνων υπάρχει πολύ υψηλό ποσοστό συμμόρφωσης των οδηγών.
Ο νέος ΚΟΚ πάντως έχει αυστηροποιήσει κατά πολύ τα διοικητικά πρόστιμα για τις παραβάσεις και ειδικά για τη μη χρήση κράνους το πρόστιμο ορίζεται σε 350 ευρώ και παράλληλα στην αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο είναι 1.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για ένα έτος ενώ στη δεύτερη υποτροπή, το πρόστιμο φτάνει τις 2.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για ένα έτος.