Μ. ΤΖΟΥΦΗ -Κριτική εφ΄ όλης της ύλης για εκπαίδευση, κακοποιήσεις

Πολιτική

Η Μερόπη Τζούφη τόνισε πως «το υπουργείο Παιδείας μοιάζει να εθελοτυφλεί για τα εκπαιδευτικά, αλλά και τα ευρύτερα κοινωνικά, θέματα»

Στη συνεδρίαση της Ολομέλειας για την κύρωση της μορφωτικής συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για τα πανεπιστήμια και την έρευνα, η Μερόπη Τζούφη τόνισε πως «το υπουργείο Παιδείας μοιάζει να εθελοτυφλεί για τα εκπαιδευτικά, αλλά και τα ευρύτερα κοινωνικά, θέματα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία».

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στη διαρκή άρνηση να συζητηθεί -όπως οφείλει- στην Επιτροπή Μορφωτικών η υγειονομική θωράκιση των σχολείων απέναντι στην πανδημία, οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα σοβαρά προβλήματα bullying και βανδαλισμών στα σχολεία με αναγραφή φασιστικών συνθημάτων.

Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογράμμισε πως η «εκπαραθύρωση» του φοιτητή από τον 3ο όροφο της Νομικής στο ΑΠΘ φανερώνει το χρόνιο πρόβλημα χωρητικότητας των πανεπιστημιακών αιθουσών, τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, την υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων. Παράλληλα, αποτυπώνει τις ιδεοληπτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης και συγκεκριμένα, την υπέρογκη χρηματοδότηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας σε βάρος των υποδομών, των προσλήψεων και της φοιτητικής μέριμνας.

«Άμεσα μέτρα για παιδιά που κακοποιούνται»

Στη συνέχεια και με αφορμή το αποτρόπαιο έγκλημα στον Κολωνό, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε πως πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για τα παιδιά που πέφτουν θύματα κακοποίησης, που είναι απροστάτευτα, χωρίς δομές, χωρίς πολιτικές πρόληψης και αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο αυτό, άσκησε έντονη κριτική στην κυβέρνηση τονίζοντας πως, παρά τις δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη τον περασμένο Νοέμβριο, δεν έχει προχωρήσει το Εθνικό Σχέδιο για την αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών.

Παρόμοια σημείωσε ότι τα παιδιά στο σχολείο πρέπει να οικοδομούν σχέσεις εμπιστοσύνης, να μιλούν, να προβληματίζονται. Να έχουν κάπου να απευθυνθούν: στο δάσκαλο, στον ψυχολόγο, στο σχολικό νοσηλευτή. Ωστόσο, ανέφερε πως: «όλα αυτά προϋποθέτουν ένα σχολείο που αποτελεί ασφαλές περιβάλλον. Ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή, από αυτό που προσπαθεί να επιβάλλει η ΝΔ εδώ και 3 χρόνια. Κόντρες με τους εκπαιδευτικούς, κόντρες με τους μαθητές, κόντρες με τους γονείς. Συντηρητισμός, κατηχητικά, αγέννητα παιδιά, κατάργηση της πετυχημένης θεματικής εβδομάδας, ρομποτική, αγγλικά στο νηπιαγωγείο και επιχειρηματικότητα».

Η βουλευτής Ιωαννίνων δεν παρέλειψε να σχολιάσει την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε παράνομη την επιλογή της ΝΔ να μειώσει την Πολιτική Παιδεία και να αφαιρέσει την Κοινωνιολογία από το Λύκειο. «Πρέπει να είστε περήφανοι που οι ιδεολογικές σας εμμονές στερούν από τα παιδιά το να διδαχθούν στο σχολείο την ανοχή, τη συμπεριληπτικότητα, τη λειτουργία των θεσμών, το σεβασμό στο συνάνθρωπο, ακόμα και το που πρέπει να απευθυνθούν σε περιπτώσεις κινδύνου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για τη μορφωτική συμφωνία Ελλάδας – ΗΑΕ

Αναφορικά με το νομοσχέδιο, η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επεσήμανε πως η συμφωνία υπογράφτηκε το 2014 και έρχεται προς κύρωση μετά από 8 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό αναρωτήθηκε αν η κατάθεση της συμφωνίας σχετίζεται με τη σύσφιξη των σχέσεων που επιδιώκει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τα Εμιράτα. Όπως ανέφερε «το συγκεκριμένο μνημόνιο είναι ένα τυπικό κείμενο διακρατικών συνεργασιών για την ανώτατη εκπαίδευση», ενώ σημείωσε πως «ήδη τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν αναπτύξει συνεργασίες με πανεπιστήμια στα Εμιράτα, όπως το Αριστοτέλειο, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το Ιόνιο, το Ανοιχτό».

Τέλος, η Μερόπη Τζούφη τόνισε πως το νομοσχέδιο που περιέχει τη συμφωνία με τα Εμιράτα, φανερώνει μια σειρά από δυσλειτουργίες και αχρείαστες αλληλοεπικαλύψεις λόγω της κυβερνητικής απόφασης να αποκοπεί η Έρευνα από το υπουργείο Παιδείας. Δυσλειτουργίες που γραφειοκρατικοποιούν την επιστημονική διαδικασία και που επηρεάζουν τη χρηματοδότηση των ερευνητικών προγραμμάτων.