Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Οικονομία

Ιδιωτικής ετικέτας το 1 στα 3 προϊόντα στο καλάθι των καταναλωτών

3 έτη ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
Αυξημένη κίνηση αλλά χωρίς ακραία φαινόμενα

Ιδιωτικής ετικέτας (Private Label – PL) είναι όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ.

Σχετικά άρθρα

ΑΑΔΕ ΚΑΙ “ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ” -Πλήρης ενσωμάτωση ψηφιακής διακίνησης και εναρμόνιση με τον νέο κώδικα ΦΠΑ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ -Χωρίς το IBAN δεν θα μπουν τα επιδόματα

ΟΠΕΚΕΠΕ -Πληρώθηκαν 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 αιτήσεις

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με το σφοδρό κύμα ανατιμήσεων στο ράφι, απόρροια της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης τιμών των πρώτων υλών, αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και σκληραίνουν τους όρους του παιχνιδιού για τα επώνυμα καταναλωτικά είδη.

Ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε τυχαίο δείγμα 1.500 νοικοκυριών με μηχανογραφημένο σύστημα CATI, έδειξε ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το συγκεκριμένο ποσοστό αποτελεί το υψηλότερο που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας.

Καλύτερη τιμή, χειρότερη συσκευασία

Στο θέμα της τιμής, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος 86,4% (από 72,9% πέρυσι) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή.

Σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι το 31,6% (31,2% πέρυσι) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 57,5% (52,5% πέρυσι) ίδιας ποιότητας, ενώ το 10,9% (16,3% πέρυσι) τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών.

Το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών.

 Η ακρίβεια επιδοτεί την ιδιωτική ετικέτα

Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών. Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστημένοι δήλωσαν το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι είναι το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.

Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών στην τρέχουσα χρονική περίοδο, η ιδιωτική ετικέτα αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς από την οικονομική πίεση που ασκείται στους καταναλωτές, εξαιτίας της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης.

Μεγαλύτερες ανατιμήσεις και λιγότερες προσφορές

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις στο 7μηνο κυμαίνονται στο σύνολο 4% (4,3% για τα brands και 6,5% για τα PL) ενώ καταγράφεται πτώση στο ποσοστό της αξίας πωλήσεων που πραγματοποιείται υπό καθεστώς προώθησης.

Συνολικά οι προωθητικές ενέργειες στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αντιστοιχούσαν στο 24,5% των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 7μηνο του 2022 έναντι 25,9% την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι.

Ειδικά στα τρόφιμα το αντίστοιχο ποσοστό εφέτος είναι 23,8%, από 24,8% πέρυσι. Πίσω από αυτή τη μείωση των προωθητικών ενεργειών, σύμφωνα με τον κ. Φώσκολο, κρύβονται δύο λόγοι: «είτε ένα ποσοστό εταιρειών δεν μπορεί να ακολουθήσει το περυσινό προωθητικό πλάνο (πίεση περιθωρίων κέρδους λόγω αύξησης κόστους, περιορισμός promo budget), είτε ένα μερίδιο των καταναλωτών δεν έχουν την δυνατότητα/διάθεση να στοκάρουν, όπως παλιότερα σε περιπτώσεις προωθητικών ενεργειών».

«Οι καταναλωτές αναζητούν οικονομικότερες αγοραστικές επιλογές και η συμπεριφορά τους ενισχύει το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στον βαθμό που αυτά συνεχίζουν να προσφέρονται σε αισθητά χαμηλότερες τιμές και δεν απειλούνται από δυνατές προωθητικές ενέργειες του ανταγωνισμού» σημειώνει ο κ. Μπάλτας.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι διεθνείς επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι «η γενικότερη ισχύς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επηρεάζεται αρκετά από μακροοικονομικούς παράγοντες. Το συνολικό μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας τείνει να αυξάνεται όταν επιδεινώνονται οι οικονομικές συνθήκες, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα χαμηλότερης τιμής, εξαιτίας της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος τους.

Μεγαλώνει η ανησυχία και ο φόβος των καταναλωτών

Με τις προβλέψεις οικονομικών αναλυτών να κάνουν λόγο για διατήρηση του πληθωρισμού στο ράφι και το 2023 οι καταναλωτές προετοιμάζονται για ένα δύσκολο χειμώνα. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 1.000 καταναλωτών, ο μεγαλύτερος φόβος πλέον προέρχεται από την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά λόγω της ενεργειακής κρίσης και των ανατιμήσεων. Το 31% δηλώνει ότι νιώθει άγχος, το 29% θυμό, το 25% φόβο και το 23% ανασφάλεια, ενώ ένα ποσοστό 5% δηλώνει ακόμα και πανικό. Μόλις 2% δηλώνει αδιάφορο.

Tags: ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣΠΡΟΪΟΝΤΑΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

aade-logo
Οικονομία

ΑΑΔΕ ΚΑΙ “ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ” -Πλήρης ενσωμάτωση ψηφιακής διακίνησης και εναρμόνιση με τον νέο κώδικα ΦΠΑ

2 ημέρες ago
xrimata
Οικονομία

ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ -Χωρίς το IBAN δεν θα μπουν τα επιδόματα

1 εβδομάδα ago
Ξεκίνησαν τα ραβασάκια από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Οικονομία

ΟΠΕΚΕΠΕ -Πληρώθηκαν 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 αιτήσεις

1 εβδομάδα ago
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Υπόμνημα για ελάφρυνση χιλιάδων αγροτών
Οικονομία

ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ -Τα βασικά χαρακτηριστικά των πληρωμών και τι αλλάζει το 2026

1 εβδομάδα ago
petrelaio-thermansis
Οικονομία

«Πρεμιέρα» για υποβολή αιτήσεων επιδόματος θέρμανσης

4 εβδομάδες ago
Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας  
Οικονομία

Νέα ειδοποιητήρια για ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας

1 μήνα ago
Next Post
tzoufi-meropi

M. TZOYΦΗ -«Με στόχο την στήριξη της κοινωνίας το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ»

Δεύτερη έκθεση φωτογραφίας στο ισόγειο της Περιφέρειας

Δεύτερη έκθεση φωτογραφίας στο ισόγειο της Περιφέρειας

Τελευταία νέα

  • Συνολικά 433.229 ζώα έχουν θανατωθεί από τον Αύγουστο του 2024
  • Προσοχή στα λαμπάκια και τα τζάκια
  • Το επίδομα θέρμανσης «ζεσταίνει» καταναλωτές και αγορά
  • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ -Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη σύνδεση φωτοβολταϊκών αυτοπαραγωγής
  • ΛΙΜΝΗ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑ -«Πράσινο φως» για έργα συντήρησης
  • Παρεμβάσεις – ανάσα σε “Χατζηκώστα” και Φιλιάτες
  • ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ -Νέες δράσεις και μπλόκα στο Καλπάκι

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.