Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) δημοσιοποίησε τα τελευταία στοιχεία για τις τιμές στα μεγάλα σούπερ μάρκετ της χώρας, αποκαλύπτοντας μια μικρή αύξηση πληθωρισμού κατά 1,84% τον Ιούλιο του 2025 σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ωστόσο, σε μηνιαία βάση, οι τιμές τον Ιούλιο σημείωσαν οριακή μείωση κατά 0,24% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2025, επιβεβαιώνοντας μια τάση συγκράτησης που παρατηρείται τα τελευταία σχεδόν δυόμισι χρόνια λόγω οικονομιών κλίμακας και του όγκου των προϊόντων που διακινούνται στα μεγάλα καταστήματα.
Σε ετήσιο επίπεδο, η αύξηση τιμών στο 12μηνο Ιουλίου 2024 – Ιουνίου 2025 ανέρχεται σε 0,56%, με ήπιες πληθωριστικές πιέσεις (1,23%) που οφείλονται κυρίως στην αύξηση των διεθνών τιμών πρώτων υλών όπως κακάο, κρέας και καφές.
Κυριότερες Κατηγορίες με Αύξηση Τιμών:
Φρέσκα κρέατα: +9,63%
Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +9,39%
Είδη πρωινού και ροφήματα: +8,40%
Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +5,29%
Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +4,49%
Οι αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα οφείλονται στη μείωση του ζωικού κεφαλαίου το 2024 λόγω ασθενειών και στην αύξηση των διεθνών τιμών εισαγόμενων ειδών, όπως το μοσχάρι. Η αύξηση στις τιμές γλυκών και ροφημάτων επηρεάζεται από το κόστος κακάο και καφέ, ενώ οι αυξήσεις σε φρούτα και λαχανικά συνδέονται με τις καιρικές συνθήκες και τις θερμοκρασίες της περασμένης άνοιξης.
Κατηγορίες με Μειώσεις Τιμών:
Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -6,85%
Τρόφιμα παντοπωλείου: -5,63%
Τροφές και είδη για κατοικίδια: -3,37%
Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -2,15%
Είδη μιας χρήσης και οικιακά είδη: -1,24%
Οι μειώσεις οφείλονται κυρίως στην ομαλοποίηση της αγοράς και στη μείωση των τιμών παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο.
Παράγοντες Συγκράτησης Τιμών:
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αυξάνουν το μερίδιο πωλήσεών τους στις μεγάλες αλυσίδες.
Νέος κώδικας δεοντολογίας που τέθηκε σε ισχύ τον Μάρτιο 2025, ρυθμίζοντας τις προωθητικές ενέργειες.
Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων που επιτρέπει γρήγορη ανανέωση προϊόντων και ευελιξία στις τιμές.
Πολλές και εντατικές προσφορές και εκπτώσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο.
Συνολικά, το τοπίο στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ παραμένει σχετικά σταθερό με μικρές διακυμάνσεις, επηρεαζόμενο από διεθνείς παράγοντες και τοπικές συνθήκες, ενώ οι μεγάλες αλυσίδες καταφέρνουν να περιορίσουν τον πληθωρισμό μέσω οικονομιών κλίμακας και οργανωτικών παρεμβάσεων.











Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375