Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Πέμπτη, 15 Μαΐου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Νέα

Στις πόλεις και το επαρχιακό δίκτυο τα περισσότερα τροχαία

7 μήνες ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας ενόψει Δεκαπενταύγουστου

Μέχρι την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, η πλειονότητα των τροχαίων δυστυχημάτων παρατηρούνταν στο παλιό εθνικό δίκτυο και λιγότερο στο επαρχιακό.

Σχετικά άρθρα

Οι Βρυξέλλες άκουσαν τα Τζουμέρκα

ΛΙΜΝΗ ΠΗΓΩΝ ΑΩΟΥ -Ανησυχητική η υποχώρηση της στάθμης

Αίτημα για θεσμοθέτηση των 120 δόσεων και για οφειλές προς τα ταμεία

Μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων και με την πάροδο του χρόνου, αυτό που διαπιστώνεται, είναι πως η πλειονότητα των τροχαίων δυστυχημάτων καταγράφεται πλέον στο αστικό δίκτυο των πόλεων και στο επαρχιακό.

Οι αιτίες είναι σίγουρα πολλές και διαφορετικές ανά κατηγορία τροχαίων και ίσως ανά χώρα, υπάρχουν όμως και μερικές σταθερές που πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο.

Κάποιες από αυτές τις σταθερές υποδεικνύει η Ομάδα Διεθνών Δεδομένων και Ανάλυσης για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών που τονίζει σε έρευνά της, ότι ένας βασικός παράγοντας μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, είναι ο σωστός σχεδιασμός των επαρχιακών δρόμων, μιλώντας για βελτιώσεις στην οδική υποδομή.

Τα τροχαία δυστυχήματα εντός του αστικού ιστού καταγράφονται πλέον σε καθημερινή βάση σε πολλές πόλεις της χώρας, μεταξύ αυτών και στην πόλη των Ιωαννίνων, με τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα τα δύο απανωτά δυστυχήματα το βράδυ της Παρασκευής, που προκάλεσαν το θάνατο δύο νέων ανθρώπων.

Με την προανάκριση και για τα δύο τροχαία να βρίσκεται σε εξέλιξη, ο πρόεδρος της Εταιρείας Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κων. Κολοκούρης, με την ιδιότητα του συγκοινωνιολόγου μίλησε στο ITV για την καθολική πλέον διαπίστωση πως τα δυστυχήματα εντός των πόλεων είναι θανατηφόρα και δε μένουν μόνο στις μικρές υλικές ζημιές, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Το ίδιο συμβαίνει και καταγράφεται επίσης και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο όπου η κακή συντήρηση σε συνδυασμό με την καθυστέρηση στην «προσαρμογή» του οδηγού που κινείται σε έναν αυτοκινητόδρομο νωρίτερα, επιφέρει διαφορετική οδηγική συμπεριφορά που εν τέλει καθίσταται επικίνδυνη.

«Το πρώτο που φαίνεται, είναι η δυσκολία στην προσαρμογή του οδηγού όταν βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και εισέρχεται στο επαρχιακό δίκτυο ή στο παλιό εθνικό δίκτυο και μετά στον αστικό ιστό όπου πρέπει να μειώσει την ταχύτητα από τα 130 στα 70 και μετά στα 50 χιλιόμετρα.

«Η σήμανση από μόνη της δεν είναι αρκετή, αλλά χρειάζονται παρεμβάσεις στο γύρω περιβάλλον. Το οδηγικό περιβάλλον θα πρέπει να είναι συγχωρητικό, να επιτρέπει δηλαδή στον οδηγό που θα κάνει το λάθος, να υποστεί τη μικρότερη δυνατή ζημιά και φυσικά να ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες της απώλειας της ανθρώπινης ζωής. Αν ένα αυτοκίνητο εκτραπεί με 50 χλμ δύσκολα θα έχουμε θανατηφόρο τραυματισμό, ενώ αν έχουμε εκτροπή με τη διπλάσια ταχύτητα και μάλιστα προσκρούσει σε κάποιον στύλο φωτισμού ή σε ένα δένδρο, τότε μιλάμε για δυστύχημα. Είναι απαραίτητο να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο που είναι η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στους δρόμους και εντός του αστικού ιστού που είναι επικίνδυνοι», ανέφερε ο κ. Κολοκούρης.

Θάμνοι αντί δένδρων δίπλα στο δρόμο

Αξίζει να σημειωθεί πως οι μελέτες, αλλά και δοκιμές πρόσκρουσης που έγιναν από την DEKRA αποδεικνύουν πως ένα μεγάλο ποσοστό θανάτων σε τροχαία επήλθε μετά από εκτροπή του οχήματος και πρόσκρουση επάνω σε δένδρα. Έτσι, οι μελετητές επισημαίνουν πως οι υπηρεσίες που έχουν την ευθύνη, θα πρέπει αντί των δένδρων να φυτεύουν θάμνους δίπλα στο δρόμο. Η στοχευμένη χρήση θάμνων θα μπορούσε να είναι μια εναλλακτική λύση στον σχεδιασμό των δρόμων. Παλιότερα, οι δοκιμές πρόσκρουσης της DEKRA έδειξαν ότι ο αντίκτυπος στους επιβάτες του οχήματος σε περίπτωση σύγκρουσης με θάμνους είναι περίπου οκτώ φορές μικρότερος από ό,τι σε περίπτωση σύγκρουσης με δέντρο.

Η ωριμότητα του οδηγού

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα η Πολιτεία έχει θεσπίσει τη δυνατότητα απόκτηση άδειας ικανότητας οδήγησης σε μικρότερη ηλικία από το παρελθόν, ακόμη και από τα 16 χρόνια με την έγγραφη συναίνεση γονέα ή κηδεμόνα για δίκυκλα και για τα 17 για τα Ι.Χ. Ο κ. Κολοκούρης τόνισε ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται πρόχειρα και με αποσπασματικό τρόπο, χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους, το ότι ένας παιδί στην ηλικία των 16 ετών δεν έχει αποκτήσει την ωριμότητα που έχει ένας 18χρονος, ενώ ειδικά εάν πηγαίνει στο σχολείο, εκείνο που πολλές φορές παρατηρείται, είναι και, η κακώς εννοούμενη προσπάθεια επίδειξης των οδηγικών του ικανοτήτων με λανθασμένους φυσικά, τρόπους.

Τα λάθη στους κυκλικούς κόμβους

Τέλος, μία παράμετρος επίσης σχετική με τα ατυχήματα και δυστυχήματα στο αστικό δίκτυο έχει να κάνει με την κακή χρήση των διαβάσεων και των κυκλικών κόμβων τόσο από τους πεζούς, όσο και από τους οδηγούς. «Ακόμη και στην πόλη μας είχαμε μία παρολίγον θανατηφόρα παράσυρση μίας γυναίκας στον κυκλικό κόμβο στο Δικαστικό η οποία θεώρησε, ότι ο δακτύλιος γύρω από τον κόμβο είναι πεζοδρόμιο και εκεί παρασύρθηκε από ένα όχημα. Γίνονται πολλά λάθη στο σχεδιασμό τέτοιων έργων που δε λαμβάνουν υπόψιν τις σωστές παραμέτρους και αυτό πρέπει να γίνεται στη συνέχεια και με άλλα έργα που έχουν προταθεί να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν μέσω του ΣΒΑΚ», ανέφερε ο κ. Κολοκούρης.

Tags: ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑΤΡΟΧΑΙΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

Οι Βρυξέλλες άκουσαν τα Τζουμέρκα
Νέα

Οι Βρυξέλλες άκουσαν τα Τζουμέρκα

1 ώρα ago
ΛΙΜΝΗ ΠΗΓΩΝ ΑΩΟΥ -Ανησυχητική η υποχώρηση της στάθμης
Νέα

ΛΙΜΝΗ ΠΗΓΩΝ ΑΩΟΥ -Ανησυχητική η υποχώρηση της στάθμης

2 ώρες ago
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Εκδηλώσεις για τους Εθνικούς Αγώνες ενάντια στο φασισμό
Νέα

Αίτημα για θεσμοθέτηση των 120 δόσεων και για οφειλές προς τα ταμεία

2 ώρες ago
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ -Ανάδειξη και διεκδίκηση του Φράγματος Κομποτίου
Νέα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ -Ανάδειξη και διεκδίκηση του Φράγματος Κομποτίου

3 ώρες ago
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ -Μόνο στο Τμήμα Ψυχολογίας αυξάνονται οι εισακτέοι
Νέα

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ -Μόνο στο Τμήμα Ψυχολογίας αυξάνονται οι εισακτέοι

16 ώρες ago
dimarxeio-ioanninon-new
Νέα

Επίσημο μέλος της κοινότητας του Νέου Ευρωπαϊκού Μπαουχάους τα Γιάννενα

17 ώρες ago
Next Post
Ανακοινώθηκε το σχέδιο στήριξης των αερομεταφορών – Μέτρα 115 εκατ. ευρώ

Τροχιά ιδιωτικοποίησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Προτεραιότητα η στήριξη των δημόσιων Πανεπιστημίων

240 δωμάτια παραχωρήθηκαν στις Εστίες

Τελευταία νέα

  • Οι Βρυξέλλες άκουσαν τα Τζουμέρκα
  • ΛΙΜΝΗ ΠΗΓΩΝ ΑΩΟΥ -Ανησυχητική η υποχώρηση της στάθμης
  • «ΕΡΕΥΝΩ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ» -Ενίσχυση έρευνας, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας
  • Αίτημα για θεσμοθέτηση των 120 δόσεων και για οφειλές προς τα ταμεία
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ -Ανάδειξη και διεκδίκηση του Φράγματος Κομποτίου
  • ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ -Συρρίκνωση και κατάρρευση του ΕΣΥ στην περιφέρεια
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ -Μόνο στο Τμήμα Ψυχολογίας αυξάνονται οι εισακτέοι

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.Ok