Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Νέα

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΒΟΥΣΙΑΝΟΣ -“Στόχος μου είναι να σπουδάσω στην Ελλάδα”

2 εβδομάδες ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΒΟΥΣΙΑΝΟΣ -“Στόχος μου είναι να σπουδάσω στην Ελλάδα”

Με ένα λαμπρό επίτευγμα στις αποσκευές του, επέστρεψε από την 29η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων ο Γιαννιώτης, Ιωάννης Καβουσιανός, μαθητής της Γ’ τάξης του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων.

Σχετικά άρθρα

Σε τροχιά υλοποίησης η παραχώρηση του στρατοπέδου Βελισσαρίου

Νέο Μεταπτυχιακό στην Ψηφιακή Ιατρική από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αδιέξοδο για την εστίαση στο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων

Ο νεαρός μαθητής κατάφερε να κατακτήσει το χάλκινο μετάλλιο στη Βαλκανική Ολυμπιάδα ενώ έχει φτάσει στην κατάκτηση δύο αργυρών μεταλλίων στις πρώτες δύο τάξεις του Γυμνασίου και ενός χρυσού στην Γ’ Γυμνασίου στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα.

Ο Γιαννιώτης επιβεβαιώνει σε κάθε ευκαιρία που του δίνεται την αριστεία του στις μαθηματικές επιστήμες και είναι ένα παράδειγμα πως η νέα γενιά της Ελλάδας έχει σπουδαίες ικανότητες να διαπρέπει σε διεθνές επίπεδο.

Η 29η ΒΜΟΝ πραγματοποιήθηκε από 24 έως 29 Ιουνίου 2025 στην Στρούγκα της Βόρειας Μακεδονίας. Σε αυτή συμμετείχαν έντεκα χώρες των Βαλκανίων και δώδεκα επισκέπτριες χώρες από την Ευρώπη και την Ασία, οι οποίες συμμετείχαν ανεπίσημα.

Ο Γιάννης Καβουσιανός μιλώντας στην εφημερίδα “ΠΡΩΙΝΑ ΝΕΑ” αναφέρθηκε στη προσπάθεια, τη προετοιμασία που χρειάζεται για να έρθει μία τέτοια διάκριση, αν αρκεί μόνο το …  ταλέντο ή θέλει και σκληρή δουλειά για να πετύχεις σε διαγωνισμούς, για το επόμενο “βήμα” που είναι το Λύκειο ενώ δεν κρύβει πως στόχος του είναι να σπουδάσει στην Ελλάδα.

Ο νεαρός απαντώντας στο τι σημαίνει για εκείνον η διάκριση αυτή, αν τη περίμενε και ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα, ανέφερε ότι “η διάκριση αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που κατέβαλα όλα τα προηγούμενα χρόνια, από τις μικρές κιόλας τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Φυσικά ο στόχος αρχικά δεν ήταν κάποιο μετάλλιο, όπως συμβαίνει και στον αθλητισμό. Απλώς κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι μπορούσα να συμμετάσχω με αξιώσεις και το έπραξα. Η αλήθεια είναι ότι το πρώτο πράγμα που ένιωσα όταν έμαθα το αποτέλεσμα της Βαλκανικής Ολυμπιάδας Νέων ήταν μία μικρή απογοήτευση καθώς έχασα οριακά το αργυρό μετάλλιο για 1 βαθμό στους 40 αλλά και πάλι η χαρά τελικά κυριάρχησε στα συναισθήματα μου”.

Αναλύοντας τη διαδικασία προετοιμασίας για τον διαγωνισμό και το ποιες είναι οι ικανότητες που απαιτούνται για τη διάκριση, ο μαθητής επεσήμανε ότι “η διαδικασία ξεκινά αρκετά χρόνια πριν τον διαγωνισμό και κορυφώνεται τους τελευταίους μήνες. Κάθε χρόνο υπάρχουν τέσσερις διαγωνιστικές φάσεις, ο Θαλής, ο Ευκλείδης, ο Αρχιμήδης και ο Προκριματικός διαγωνισμός. Στις πρώτες φάσεις απαιτούνται πολύ καλές γνώσεις των μαθηματικών που διδάσκονται στο σχολείο, ενώ στις τελευταίες απαιτούνται γνώσεις διεθνών μαθηματικών διαγωνισμών. Σε όλες τις φάσεις απαιτείται η διαρκής μελέτη μαθηματικού υλικού υψηλών προδιαγραφών, καθώς και η επίλυση μεγάλου αριθμού δύσκολων ασκήσεων για να μπορέσει ένας μαθητής να περάσει στην επόμενη φάση και τελικά να επιλεγεί στην Εθνική ομάδα”.

Τον Γιάννη, τον εμπνέει η πρόκληση για να λύσει μία δύσκολη άσκηση ενώ δηλώνει πως υπάρχουν ασκήσεις που μπορεί να απαιτούν ημέρες για να λυθούν. Πέρα όμως από αυτό, “τα μαθηματικά αποτελούν έναν ξεχωριστό πολύ όμορφο κόσμο γεμάτο συμμετρία, τον οποίο θέλω κάποια στιγμή να κατανοήσω σε βάθος” τόνισε. Συχνά, αναρωτιόμαστε για το αν μια διάκριση σε ένα τέτοιο μάθημα και εν συνεχεία η επιτυχία σε τέτοιους διαγωνισμούς έρχεται μόνο με ταλέντο ή κυρίως με σκληρή δουλειά, με τον ίδιο να δίνει τη δική του απάντηση. “Και τα δύο απαιτούνται και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Συνήθως το ταλέντο υπάρχει σε όσα παιδιά αγαπούν τα μαθηματικά, αν και σε πολλές περιπτώσεις το ταλέντο αργεί να αποκαλυφθεί. Εγώ μάλλον ήμουν τυχερός καθώς το κατάλαβα πολύ νωρίς και έτσι ξεκίνησα να ασχολούμαι πιο συστηματικά. Η πρώτη μου επαφή με τα μαθηματικά ήταν στην 3η Δημοτικού, και με τους διαγωνισμούς στην 5η Δημοτικού οπότε και συμμετείχα για πρώτη φορά στον διαγωνισμό Θαλή. Η πρώτη μου συμμετοχή στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα ήταν στην 6η Δημοτικού” επισημαίνει και έδωσε ένα “μεγάλο ευχαριστώ στο τοπικό παράρτημα της Μαθηματικής Εταιρείας που με εμπιστεύτηκε, με αγκάλιασε, και μου έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχω από νωρίς σε διαγωνισμούς που αφορούν μαθητές από Β’ Γυμνασίου και άνω”.

Ερωτηθείς για το τι έχει αποκομίσει από τους διαγωνισμούς, ο Γιάννης απάντησε “πολλούς φίλους από όλη την Ελλάδα, τα Βαλκάνια” και ευελπιστεί στο μέλλον και από όλον τον κόσμο. “Είναι απίστευτο πόσο δοτικά είναι τα παιδιά που συμμετέχουν στους μαθηματικούς διαγωνισμούς σε υψηλό επίπεδο και πόσο εύκολα σε αγκαλιάζουν από την πρώτη στιγμή που σε γνωρίζουν. Επιπλέον έχω αποκτήσει αυτοπεποίθηση σε ιδιαίτερα πιεστικές συνθήκες διαγωνισμών, κάτι που πιστεύω ότι θα με βοηθήσει μακροπρόθεσμα για την ολοκλήρωση των σπουδών μου” υπογράμμισε.

Από Σεπτέμβριο, ο Γιάννης ανεβαίνει «επίπεδο» και ρωτήθηκε για τις σκέψεις του και τους μελλοντικούς του στόχους και με πολύ ανυπομονησία δήλωσε πως “το επόμενο επίπεδο είναι αρκετά πιο δύσκολο από το προηγούμενο και νιώθω σαν να ξεκινάω σχεδόν από την αρχή. Αυτό βέβαια μάλλον μου κεντρίζει το ενδιαφέρον και αποτελεί μία νέα πρόκληση για εμένα. Μελλοντικά στόχος μου είναι να σπουδάσω στην Ελλάδα ή αν καταφέρω να κερδίσω κάποια υποτροφία στο εξωτερικό, σε κάποιο αντικείμενο που βασίζεται στα μαθηματικά”.

Τέλος, ο  ίδιος προέτρεψε όλα τα παιδιά που αγαπούν έστω και λίγο τα μαθηματικά να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας και δήλωσε σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά παιδιά με μεγάλο ταλέντο, και οι διαγωνισμοί θα τους βοηθήσουν να το ανακαλύψουν. Ακόμη και αν δεν τα καταφέρουν σίγουρα θα διασκεδάσουν και θα κερδίσουν σημαντική εμπειρία τόνισε ενώ απηύθυνε έκκληση στα σχολεία να βοηθούν και να προτρέπουν τα παιδιά να συμμετέχουν σε αυτούς τους διαγωνισμούς. “Η δική μου καθηγήτρια στο γυμνάσιο με εμπιστεύτηκε και μου έδωσε τον απαραίτητο χώρο που χρειαζόμουν, και για αυτό την ευχαριστώ” ανέφερε.

Ο ρόλος της μητέρας στη διάκριση

Εκτός από τον πρωταγωνιστή που προσπαθεί, κοπιάζει και στο τέλος απολαμβάνει (ή όχι) το τελικό αποτέλεσμα, πάντα υπάρχουν και οι αφανείς ήρωες. Οι γονείς. Εκείνοι που κάνουν τα πάντα για να δουν το παιδί τους να προοδεύει και να εξελίσσεται. Μία τέτοια περίπτωση είναι η μητέρα του Γιάννη, Παρασκευή Ράπτη.

Χαρά, ικανοποίηση, υπερηφάνεια και ενθουσιασμός ήταν τα πρώτα συναισθήματα που ένιωσε – αναμενόμενα –  η μητέρα του Γιάννη αλλά “ενισχύθηκε, ταυτόχρονα, σημαντικά η εκτίμηση και η πίστη μου προς τις δυνατότητες του” υπογραμμίζει. Η κα Ράπτη ερωτηθείσα για το ποια ήταν η δική της συνεισφορά, απάντησε πως ήταν “η ουσιαστική στήριξη του σε όλη την διαδικασία της προετοιμασίας του, μίας διαδικασίας ιδιαίτερα απαιτητικής, αγχωτικής και πιεστικής. Πιστεύω ότι με την δική μου βοήθεια ενισχύθηκε περαιτέρω το ενδιαφέρον του για τα μαθηματικά ενώ δεν έπαψα ποτέ να πιστεύω στις ικανότητες του και να του το δείχνω με όποιον τρόπο μπορούσα”.

Στην ερώτηση για το αν η διάκριση ή ο χαρακτήρας του παιδιού κάνει πιο μεγάλη τη επιτυχία του παιδιού για μία μητέρα, η ίδια απάντησε πως “ο χαρακτήρας είναι πάντα το σημαντικότερο για μία μητέρα. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι τα μαθηματικά πλάθουν τον χαρακτήρα ενός παιδιού, άρα μία επιτυχία δείχνει και την ποιότητα του χαρακτήρα του. Άλλωστε, η προετοιμασία για μία τέτοια επιτυχία απαιτεί αναρίθμητες ώρες διαβάσματος, μακριά από κινητά, tablet, κοινωνικά δίκτυα, ηλεκτρονικά παιχνίδια και οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ένα παιδί σε αυτή την ηλικία. Οι γονείς πρέπει να ασχολούνται ουσιαστικά με τα παιδιά τους γιατί έτσι ανακαλύπτουν από νωρίς τα ταλέντα τους”.

Τέσσερα μετάλλια στην 29η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) ανακοίνωσε μια νέα μεγάλη επιτυχία της χώρας μας σε διεθνή μαθηματικό διαγωνισμό, τη Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (ΒΜΟΝ). Τέσσερις μαθητές κατάφεραν να αποσπάσουν ένα Αργυρό και τρία Χάλκινα Μετάλλια συνεχίζοντας τη μεγάλη παράδοση των επιτυχιών των Ελληνικών ομάδων στις Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες και δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες για ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες τα επόμενα χρόνια. Δουλεύοντας σκληρά και συστηματικά τις τελευταίες εβδομάδες και παρακολουθώντας το εντατικό πρόγραμμα των διαδικτυακών μαθημάτων της ΕΜΕ, έφτασαν σε μια μεγάλη επιτυχία για τους ίδιους και τους γονείς τους, την ΕΜΕ και τη χώρα μας. Η συμμετοχή και μόνο σε έναν τέτοιο διεθνή διαγωνισμό είναι τεράστια τιμή και επιτυχία για κάθε διαγωνιζόμενο.

Συγκεκριμένα, ο πίνακας μεταλλίων και συμμετοχών είναι ο εξής:

Κανελλόπουλος Πέτρος -Γυμνάσιο Κάτω Αχαϊάς – Αργυρό Μετάλλιο

Καβουσιανός Ιωάννης – Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωάννινων – Χάλκινο Μετάλλιο

Μακρή Δήμητρα Στεφανία – Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ιτέας Καρδίτσας – Χάλκινο Μετάλλιο

Καψωμενάκης Νικόλαος – Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων – Χάλκινο Μετάλλιο

Κατσουλάκης Ιωάννης – Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» – Συμμετοχή

Κρητικός Σπυρίδων – Μουσικό Σχολείο Λευκάδας – Συμμετοχή

Αρχηγός της Ελληνικής ομάδας ήταν ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΜΠ Δημήτριος Κοντοκώστας και υπαρχηγός ο μαθηματικός Ελευθέριος Μάστορης.

Συνέντευξη: Άγγελος Μπάρκας

Tags: ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΒΟΥΣΙΑΝΟΣΧΑΛΚΙΝΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

Η κυβέρνηση «πετάει το μπαλάκι» στον Δήμο Ιωαννιτών
Νέα

Σε τροχιά υλοποίησης η παραχώρηση του στρατοπέδου Βελισσαρίου

1 ημέρα ago
Νέο Μεταπτυχιακό στην Ψηφιακή Ιατρική από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Νέα

Νέο Μεταπτυχιακό στην Ψηφιακή Ιατρική από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

5 ημέρες ago
Αδιέξοδο για την εστίαση στο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων
Νέα

Αδιέξοδο για την εστίαση στο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων

5 ημέρες ago
31 εκατ. ευρώ για ίδρυση Ομάδων Παραγωγών
Νέα

Ενίσχυση μικρών δήμων στην ανακύκλωση και διαχείριση βιοαποβλήτων

6 ημέρες ago
Τροφικές αλλεργίες: Πρόκληση για την κοινωνική ένταξη
Νέα

Τροφικές αλλεργίες: Πρόκληση για την κοινωνική ένταξη

6 ημέρες ago
Πρώτα αποτελέσματα από τον νόμο κατά των ελληνοποιήσεων
Νέα

Πανώλη στη γειτονική Αλβανία

1 εβδομάδα ago
Next Post
Άνοιξε ο δρόμος για συνεργασία με την Ινδία

Άνοιξε ο δρόμος για συνεργασία με την Ινδία

Νέο Μεταπτυχιακό στην Ψηφιακή Ιατρική από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Νέο Μεταπτυχιακό στην Ψηφιακή Ιατρική από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Τελευταία νέα

  • Σε νέα φάση η διαχείριση της οικολογικής παροχής του Αώου
  • Ψήφισμα για την τάφρο Λαψίστας και την άρδευση στον κάμπο
  • Απόρριψη της ΜΠΕ για το αιολικό στο Κορφοβούνι
  • Θάνατος 25χρονης Αμερικανίδας μετά από πτώση στη Χαράδρα του Βίκου
  • Τελευταίες μέρες για την ανανέωση των περσινών διαρκείας
  • Επίτιμος Διδάκτορας της Φιλοσοφικής Σχολής Ιωαννίνων ο Σταύρος Ξαρχάκος
  • Αναδρομικός έλεγχος στον ΟΠΕΚΕΠΕ μέσω εξεταστικής επιτροπής

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.Ok