ioannina_kakavia

Εναλλακτικά εργαλεία χρηματοδότησης για τον Ιωάννινα – Κακαβιά

Νέα

Σε απολογισμό εξαμήνου με έμφαση στα έργα προχώρησε ο Στ. Καλογιάννης

 

Σε απολογισμό του κοινοβουλευτικού του έργου για το εξάμηνο Οκτώβριος 2020 – Μάρτιος 2021 προχώρησε, όπως συνηθίζει, ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλογιάννης δίνοντας έμφαση σε ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία.
Ένα από αυτά είναι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά και η μη ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης με τον κ. Καλογιάννη να τοποθετείται κατόπιν ερωτήσεων. Όπως είπε, η κυβέρνηση και οι τοπικοί φορείς θα πρέπει να εξετάσουν εναλλακτικά μοντέλα χρηματοδότησης, ενώ δεν φάνηκε αισιόδοξος για τη δυνατότητα ένταξης στον νέο ΕΣΠΑ και υπενθύμισε πως και ο ίδιος είχε εκφράσει επιφυλάξεις για το εάν μπορεί το έργο να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Αναφορικά με τα εναλλακτικά μοντέλα χρηματοδότησης είπε πως: «Ένα τέτοιο είναι το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη», που παρότι είχε προταθεί δεν εξετάστηκε στο παρελθόν. Επίσης όμως θα μπορούσε να αποτελέσει το τμήμα αυτό συνέχεια μίας παραχώρησης της Ιόνιας, σε συνδυασμό με κάποιο άλλο έργο οδικών υποδομών, που θα δοθεί σε παραχωρησιούχο. Τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ δεν επαρκούν σε περιφερειακό επίπεδο για ένα τέτοιο έργο, γιατί πέραν των άλλων θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα έργα – γέφυρες στο νέο ΕΣΠΑ, όπως είναι η οδός Νιάρχου, που κατ’ εμέ είναι αδύνατο να ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο από σήμερα».
Για τον άξονα Ε-65 και την ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης είπε, πως παρότι η χάραξη δεν εξυπηρετεί τους Ηπειρώτες, εν τούτοις είναι μία σημαντική εξέλιξη, με τον οδικό άξονα να δίνει τεράστια ώθηση στην Ήπειρο, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τις διασυνοριακές μεταφορές και την ανάπτυξη του τόπου.

Επιμένει για το στρατόπεδο Βελισσαρίου

Μιλώντας αρχικά ο κ. Καλογιάννης επανέλαβε την πάγια εκπεφρασμένη θέση του για τη διεκδίκηση και απόδοση του στρατοπέδου Βελισσαρίου στην πόλη, διατυπώνοντας ωστόσο αιχμές προς το δήμο Ιωαννιτών, για το ότι, όπως είπε, δεν έχει υποβάλλει μία συγκεκριμένη πρόταση στο υπ. Εθνικής Άμυνας.
«Προφανώς και υπάρχει ενδεχόμενο να παραχωρηθεί εφόσον τεκμηριώσουμε την πρόταση. Το να ζητάς μία έκταση δε σημαίνει κιόλας, ότι θα σου τη δώσουν. Η παραχώρηση και αξιοποίηση της έκτασης αυτής προβλέπεται στο Ρυθμιστικό, με ανταλλάγματα δημοτικές εκτάσεις προς το υπ. Εθνικής Άμυνας. Οφείλουμε έως να ετοιμάσουμε έναν πλήρη φάκελο τα σκεφτόμαστε να το κάνουμε, που θα βρούμε τα χρήματα, τι όφελος και για ποιον θα υπάρξει, ποια θα είναι τα ανταποδοτικά», ανέφερε, για να υπενθυμίσει το ανάλογο προηγούμενο αρνητικών αρχικά θέσεων του υπουργείου για την παραχώρηση τμήματος του στρατοπέδου για την Κενάν Μεσαρέ όπως έως και για τις αποθήκες στο Αβγό, που τελικά παραχωρήθηκαν, όταν υποβλήθηκαν πλήρεις και αιτιολογημένες προτάσεις.

Στην υπηρεσία του πολιτισμού το Παλιό Πανεπιστήμιο

Αναφορικά με το κτίριο του παλαιού Πανεπιστημίου στην οδό Δομπόλη, ο κ. Καλογιάννης τόνισε, ότι στερούνται τεκμηρίωσης οι προτάσεις όπως αυτή του δήμου Ιωαννιτών.
«Απλές προτάσεις, χωρίς στοιχειώδη τεχνική υποστήριξη, όπως οι προβλεπόμενες από το σχέδιο πόλεως χρήσεις γης και όροι δόμησης, οι αναγκαίες επιφάνειες, ο φάκελος αδειοδότησης, η σύνδεση με δίκτυα, κ.λπ, δεν κρίνονται αξιοποιήσιμες. Αποδεικνύεται το μεγάλο έλλειμμα σχεδιασμού που υπάρχει στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων. Χωρίς σύγχρονο και ενιαίο πολεοδομικό σχέδιο, συνεχίζουμε να αυτοσχεδιάζουμε για το εάν χρειάζεται νέο Δημαρχείο και πού πρέπει αυτό να χωροθετηθεί. Πρότασή μου για την αξιοποίηση του κτιρίου είναι να παραχωρηθεί για πολιτιστικές δράσεις όπου τον πρώτο λόγο θα τον έχει το Πανεπιστήμιο. Ακόμη και για φοιτητικές εστίες θα ήμουν θετικός, γιατί τις έχει ανάγκη η πόλη», σημείωσε.

«Δεν είναι Τεχνόπολη, αυτό που φτιάχνει η περιφέρεια…»

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Καλογιάννης πήρε σαφείς αποστάσεις από την πρωτοβουλία της περιφέρειας Ηπείρου να προωθήσει την υλοποίηση του Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας, από την πρόβλεψη του ΣΧΟΟΑΠ Μπιζανίου για την δημιουργία Τεχνόπολης.
«Αυτό που θέλει να φτιάξει η περιφέρεια είναι ασαφές. Η περιφέρεια εννοεί ένα κτίριο, που θα φτιαχτεί με κρατικά χρήματα και θα διατεθεί προς ενοικίαση σε ιδιωτικές εταιρείες. Κάτι τέτοιο έχουμε στη περιοχή και είναι το Τεχνολογικό Πάρκο. Η Τεχνόπολη όμως δεν είναι αυτό, αλλά λειτουργεί ως βιοτεχνικό πάρκο χαμηλής όχλησης, όπου εγκαθίστανται εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύσταση ενός φορέα λειτουργίας ως ανώνυμη εταιρεία, που θα αναλάβει την ευθύνη πολεοδόμησης της περιοχής και όπου προβλέπονται και συνοδές δραστηριότητες, όπως ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης κ.λπ», ανέφερε.

Άλλα ζητήματα

Ο βουλευτής στάθηκε και σε άλλα ζητήματα, όπως είναι η διαχείριση των υδάτινων πόρων στην Ήπειρο και τα προβλήματα υδροδότησης και στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων αλλά και σε άλλους περιφερειακούς δήμους, όπως αυτός της Κόνιτσας. Χαρακτήρισε, έτσι, ημίμετρα την διάνοιξη νέων γεωτρήσεων.
«Στο εγκεκριμένο Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής του Υδατικού Διαμερίσματος Ηπείρου υπάρχουν συγκεκριμένες λύσεις για αυτά τα προβλήματα, που μπορούν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο σχετικού Επιχειρησιακού Σχεδίου που εκπονεί το υπ. Περιβάλλοντος, εν όψει της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027».
Επιπρόσθετα, για ττο ζήτημα των δασικών χαρτών ο κ. Καλογιάννης χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την παράταση των έξι μηνών για τη διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων, ενώ για τους δασικούς συνεταιρισμούς έκανε γνωστό πως έχει ζητήσει από το υπ. Περιβάλλο0ντος, να επανεξετάσει το θέμα του ελάχιστου αριθμού των μελών τους, που σήμερα ανέρχονται σε 21 και είναι ιδιαίτερα υψηλός για τις μικρές κοινότητες.
Τέλος, ο κ. Καλογιάννης στάθηκε στην επαναφορά της εφαρμογής του προγράμματος 1% για την Τέχνη στους συναρμόδιους υπουργούς, που αφορά τη χρηματοδότηση δημιουργίας και τοποθέτησης έργων τέχνης σε δημόσια κτίρια και στον περιβάλλοντα χώρο αυτών.

Σκοπός του προγράμματος είναι να θέσει τους καλλιτέχνες (ζωγράφους, γλύπτες, χαράκτες), σε διαδικασία σχεδιασμού και να εμπλουτίσει τα δημόσια κτίρια με έργα τέχνης. Στη διαδικασία εμπλέκονται καλλιτέχνες, πολεοδόμοι, πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, κλπ. Με αυτό τον τρόπο η τέχνη συνδέεται με τον σχεδιασμό των πόλεων και τον δημόσιο χώρο, οι καλλιτέχνες βοηθούνται να αναδείξουν το έργο τους, ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας», κατέληξε.