ioannina-kakavia-dromos

«Πέφτουν» οι υπογραφές για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

Τοπικά

Συμβάσεις έργων συνολικής αξίας 6,5 δισ. θα υπογράψουν, έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου 2023, οι τεχνικές εταιρείες και ενώ ήδη έχουν διπλασιάσει τα ανεκτέλεστα υπόλοιπά τους.

Εξ αυτών οι συμβάσεις τριών σημαντικών οδικών έργων, προϋπολογισμού 900 εκατ., υπογράφονται μέχρι τέλος 2022.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει στη συνέντευξή του στη «Ναυτεμπορική» ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, το επόμενο εξάμηνο θα δημοπρατηθούν έργα αξίας 3,7 δισ., δημόσια και ΣΔΙΤ, και έχουν ξεκινήσει ή ξεκινούν οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατ., χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σε 3,5 χρόνια, προσθέτει ο κ. Καραγιάννης, έχουν δημοπρατηθεί έργα 10 δισ. και έχουν υπογραφεί συμβάσεις έργων αξίας σχεδόν 4 δισ. ευρώ.

Οι επενδύσεις σε κατασκευαστικά έργα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν το 2025 σε ποσοστό 8,1% του ΑΕΠ από 4% το 2020.

Γεγονός είναι ότι ο σχεδιασμός που υλοποιεί το αρμόδιο υπουργείο στον τομέα των έργων έχει αλλάξει άρδην το τοπίο στον τεχνικό κόσμο. Έπειτα από μια δεκαετία με ελάχιστα έργα και μεγάλη πτώση εσόδων και κερδών, τώρα μάλλον …τρέχει και δεν φθάνει.

Μάλιστα, ο κλάδος αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης ανθρώπινων πόρων (τεχνίτες, μηχανικοί κ.λ.π.), με τον κ. Καραγιάννη να αναφέρει σχετικά πως «η κυβέρνηση εξετάζει βεντάλια δράσεων που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, διακρατικές συμφωνίες».

Ο υφυπουργός δεν παραλείπει να μιλήσει και για τις ευθύνες του ιδιωτικού τομέα, σημειώνοντας την ανάγκη προσαρμογής του στις σύγχρονες συνθήκες. Όπως υπογραμμίζει, χρειάζεται να δώσουν καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας, εν τέλει, «να μετεξελιχθούν από οικογενειακές επιχειρήσεις σε ανταγωνιστικούς ομίλους που θα λειτουργούν με αξιοκρατία».

Η ενεργειακή κρίση στο μεταξύ ανατρέπει τους προϋπολογισμούς, καθώς αυξάνεται το κόστος υλοποίησης των έργων, με τον αρμόδιο υφυπουργό να σημειώνει, στη συνέντευξη που ακολουθεί, πως για να διατηρηθεί η δυναμική του κλάδου σε ένα παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι που δοκιμάζει ακόμα και τις πιο ισχυρές οικονομίες, το υπουργείο αναθεώρησε τις συμβατικές εργασίες των προϋπολογισμών έργων σε ποσοστό που μεσοσταθμικά προσεγγίζει το 20%.

Νέα έργα που θα προκηρυχθούν μέχρι τους πρώτους μήνες του 2023:

  • Παραχώρηση ΒΟΑΚ (δεύτερη φάση δεσμευτικές προσφορές) 1,7 δισ. ευρώ
  • Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον (προκήρυξη μέχρι το τέλος του έτους) 550 εκατ. ευρώ
  • Προαστιακός Δυτικής Αττικής (προκήρυξη μέχρι το τέλος του έτους) 130 εκατ. ευρώ.
  • Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό 63 εκατ. ευρώ.
  • Οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, 310 εκατ. ευρώ.

Πηγή: naftemporiki.gr