Παρά την εκπτωτική περίοδο και τις μεγάλες προσφορές, η αγορά του λιανεμπορίου συνεχίζει να κινείται υποτονικά, με τους επιχειρηματίες να εκφράζουν έντονη ανησυχία για τη διαρκώς μειούμενη επισκεψιμότητα στα καταστήματα και τη στασιμότητα στους τζίρους.
Οι καταναλωτές παραμένουν φειδωλοί στις αγορές τους, καθώς η ακρίβεια και η μείωση της αγοραστικής τους δύναμης δεν αφήνουν περιθώρια για περιττές δαπάνες. Παρά τις ελπίδες των καταστηματαρχών για ανάκαμψη εντός της θερινής περιόδου –όπου συνήθως παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης λόγω θετικής διάθεσης και περιορισμένων οικονομικών υποχρεώσεων– η πραγματικότητα είναι απογοητευτική.
Παράγοντες όπως η αύξηση κοινωνικών εκδηλώσεων και οι προσφορές δεν κατάφεραν να δώσουν την αναμενόμενη ώθηση στην αγορά. Όπως εξηγούν επαγγελματίες του χώρου, το διαθέσιμο εισόδημα εξαντλείται κυρίως σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες – με τα σουπερμάρκετ να απορροφούν σχεδόν το σύνολο των χρημάτων των νοικοκυριών.
Ο πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιωαννίνων, Γιώργος Νταλαμάγκας, τόνισε πως παρόλο που τα κρατικά έσοδα παρουσιάζουν αύξηση, αυτά πρέπει να επιστρέφουν στην κοινωνία ώστε να κυκλοφορεί χρήμα στην αγορά. Διαφορετικά, όπως σχολίασε χαρακτηριστικά, η οικονομία μοιάζει με το γνωστό παράδειγμα του Χότζα με το μουλάρι: «Όταν το έμαθε να μη χρειάζεται καθόλου τροφή… τότε το μουλάρι ψόφησε»











Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375