Θετικό είναι το πρόσημο στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τις χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών που θα βρεθούν στα σχολεία.
Η ανακοίνωση έφερε χαμόγελα καθώς οι προσλήψεις είναι σημαντικές για την κάλυψη των κενών και την ενίσχυση των δημόσιων σχολείων.
Και ενώ η ανακοίνωση συνοδεύτηκε από χαμόγελα, αυτά δεν κράτησαν πολύ καθώς αρκετοί εκπαιδευτικοί διατύπωσαν ενστάσεις αναφορικά με το χρόνο που έγιναν οι διαδικασίες για την κάλυψη των οργανικών θέσεων.
Όπως εξηγεί μεταξύ άλλων ο πρόεδρος των Δασκάλων- Νηπιαγωγών Κώστας Παργανάς, πολλοί εκπαιδευτικοί που είχαν τη σχετική μοριοδότηση για να πάνε στην πρώτη τους προτίμηση πχ στα Γιάννενα αποκλείστηκαν καθώς είχαν ήδη δηλώσει οργανική θέση σε άλλη όμορη περιοχή πχ Θεσπρωτία. Δηλώνοντας οργανική άλλης περιοχής, το σύστημα τους απέκλεισε από τη διεκδίκηση της πρώτης επιλογής.
Ο κ. Παργανάς έκανε λόγο για έλλειψη σχεδιασμού από πλευράς του υπουργείου Παιδείας και έλλειψη συντονισμού με αποτέλεσμα μια θετική εξέλιξη όπως είναι αυτή της δημιουργίας οργανικών θέσεων να μετατραπεί σε φασαρία που διατυπώνονται με πλήθος παραπόνων από πλευράς του εκπαιδευτικού κόσμου.
«… υπάρχει έλλειμμα σχεδιασμού. Ακόμα και στις περιπτώσεις θετικών πολιτικών, όπως η ίδρυση οργανικών θέσεων σε τμήματα ένταξης σε νηπιαγωγεία κυρίως αλλά και δημοτικά σχολεία, πάντα κάτι συμβαίνει το οποίο δημιουργεί προβλήματα.
Έτσι λοιπόν, ενώ ήδη θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων ώστε οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν πού θα βρίσκονται την επόμενη σχολική χρονιά, η οποία αρχίζει σε ένα μήνα, η όλη διαδικασία βρίσκεται στον αέρα.
Το υπουργείο Παιδείας, ενώ όφειλε να έχει δημιουργήσει τις οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης έγκαιρα πριν από την πραγματοποίηση των μεταθέσεων ώστε να μπορούν να τις συμπεριλάβουν στις προτιμήσεις τους οι εκπαιδευτικοί, δεν το έκανε και τώρα βλέπουμε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και δεν τολμά να δώσει λύση εκδίδοντας εγκύκλιο με την οποία να ξεκαθαρίζει πώς θα κινηθούν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης και με ποιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί η στρεβλή κατάσταση που με ευθύνη του δημιουργήθηκε», λέει μεταξύ άλλων.
Σε σχετική ερώτηση για το εάν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν ένσταση, ο κ. Παργανάς απαντά ότι θα πρέπει να απευθυνθούν στα διοικητικά δικαστήρια που αυτό σημαίνει κόστος και καθυστέρηση.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ, από την εφημ. “Πρ. Νέα” 19-8-2025











Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375