Ανάγκη μείωσης των ΕΦΚ στα καύσιμα ή μείωση του ΦΠΑ

Τοπικά

Eκ νέου αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας ο Θανάσης Παπαδόπουλος

Με νέα πρόταση για μείωση στην τιμή των καυσίμων απαντά η Ομοσπονδία βενζινοπωλών μετά και την εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση των Αντιπροσώπων όπου αναδείχτηκε το νέο προεδρείο με αντιπρόεδρο εκ νέου τον Θανάση Παπαδόπουλο.

Ο κ. Παπαδόπουλος λίγο πριν ανακοινωθούν τα νέα μέτρα στήριξης -και μετά την ανακοίνωση προστίμων εάν εντοπιστούν νοθευμένα καύσιμα σε πρατήριο- αναφέρθηκε στην πρόταση που έκαναν προς την κυβέρνηση προκειμένου να στηριχτούν οι καταναλωτές και φυσικά να μην οδηγηθούν πολλά πρατήρια σε λουκέτο δεδομένου ότι έχει πέσει η ζήτηση σε όλα τα πρατήρια της χώρας.

«Όπως όλοι γνωρίζουμε σχεδόν το 60% της τιμής της βενζίνης αγγίζουν οι φόροι και τα τέλη που επιβάλλονται στο καύσιμο προκειμένου να υπολογιστεί η τελική τιμή με την οποία προμηθεύονται οι καταναλωτές από τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Εκτός του υψηλού ειδικού  φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) ο οποίος επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια και επιβαρύνει με 70 λεπτά κάθε λίτρο βενζίνης, μια άλλη βασική  επιβάρυνση  η  οποία επιβάλλεται στην τιμή της βενζίνης είναι ο ΦΠΑ με συντελεστή 24%. Γνωρίζουμε πολύ καλά  ότι οι φόροι δεν μπορούν να μηδενιστούν, λόγω του ότι  μια τέτοια απόφαση θα δημιουργούσε τεράστια «τρύπα» στον προϋπολογισμό. Ωστόσο όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένα θα μπορούσε να υπάρξει περιορισμός είτε του ΕΦΚ, είτε  του συντελεστή  ΦΠΑ, όσο διαρκεί η κρίση προκειμένου να μειωθούν οι τιμές στην αντλία» υποστήριξε.

Σήμερα ανά λίτρο ΦΠΑ βενζίνης οι βενζινοπώλες αποδίδουν 46 λεπτά , με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι να είναι 32 λεπτά . Αυτή η διαφορά είναι 14 λεπτά ανά λίτρο ή 140 ευρώ ανά χίλια λίτρα. «Αυτό το δίνουμε ως παράδειγμα ότι άμεσα μπορεί να υπάρχει ελάφρυνση της τιμής των καυσίμων χωρίς δημοσιονομικό κόστος» εξήγησε ο αντιπρόεδρος.

Ανάμεσα στα πολύ σοβαρά προβλήματα που ανακύπτουν από την αύξηση των τιμών καυσίμων είναι και η κατακόρυφη αύξηση των ποσών προμήθειας των τραπεζών πάνω στα παγωμένα ή και μειούμενα μεικτά κέρδη των πρατηρίων.

Τέλος, ξεκαθάρισε ότι άμεσα πρέπει να βρεθεί μία λύση μείωσης των τιμών λόγω της πτώσης των πωλήσεων και κατ’ επέκταση των μειωμένων δημοσίων εσόδων καθώς και την αποφυγή των φαινομένων όπου ένα μεγάλο ποσοστό κατοίκων των βορείων νομών της χώρας πηγαίνουν στις γείτονες χώρες να ανεφοδιαστούν καύσιμα.

«Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος γίνεται δέκτης οξύτατων διαμαρτυριών πρατηριούχων υγρών καυσίμων για τα υπερβολικά βάρη τα οποία καλούνται να καταβάλουν σε φόρους, εισφορές λειτουργικά έξοδα κ.ά. καθώς και τη συνεχή αύξηση των τραπεζικών προμηθειών για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές πάνω στα καθηλωμένα μεικτά κέρδη μας. Πώς είναι δυνατόν να επιβάλλεται ποσοτικό πλαφόν στους βενζινοπώλες και να αφήνεται ταυτόχρονα ποσοστιαία προμήθεια στις τράπεζες ανάλογα με την αύξησης της τιμής;» κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.

ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ