Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Νέα

Οριακή αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ

9 μήνες ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
Αυξημένη κίνηση αλλά χωρίς ακραία φαινόμενα

Οριακή αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Φεβρουάριο 2025 +0,60% σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024 και μείωση -0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο (3/2024-2/2025) σε σχέση με το προηγούμενο έτος καταγράφεται στο πλαίσιο στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εξετάστηκε η πορεία των τιμών ανάμεσα στον Φεβρουάριο 2025 και τον Φεβρουάριο 2024.

Σχετικά άρθρα

Ο ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΠΑΣ -Ανησυχεί η αυξανόμενη βία στους ανήλικους

Άμεση ενεργοποίηση των  εργαλείων για την αντιμετώπιση της αιθαλομίχλης

Ιωάννινα: Συμμορία διέπραττε κλοπές, 200.000 ευρώ η λεία τους

Από την έρευνα προέκυψαν τα συμπεράσματα ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του +0,60% τον Φεβρουάριο 2025, η σταθεροποιητική τάση του Φεβρουαρίου οφείλεται, στις μικρές γενικά μεταβολές και στην αλληλεξουδετέρωση της επίδρασης από συγκεκριμένες κατηγορίες οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση λόγω συγκυριακών συνθηκών, όπως κατηγορίες που σχετίζονται με το κακάο και τον καφέ και τα θαλασσινά, και στις μειώσεις που παρουσιάζουν σταθερά αρκετές άλλες.

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις τροφές και είδη για κατοικίδια σε ποσοστό -7,08%, στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού σε ποσοστό –5,58%, σε αυγά, βούτυρα, ζωμοί σε ποσοστό -1,58%, στα αλλαντικά σε ποσοστό -1,34% και στα είδη μίας χρήσης, οικιακά είδη και είδη πάρτι σε ποσοστό -1,20%. Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη σε ποσοστό +5,47%, σε είδη πρωινού και ροφήματα σε ποσοστό +4,55%, σε φρέσκα ψάρια και θαλασσινά σε ποσοστό +3,19%, σε ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη σε ποσοστό +2,82% και στα τυροκομικά σε ποσοστό +2,06%.

Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, σίγουρα επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων, αλλά και την κατηγορία με τα είδη πρωϊνού, που περιλαμβάνει και πολλά είδη με σοκολάτα. Σε σχέση με τις αυξήσεις στα θαλασσινά, είναι αποτέλεσμα της προφοράς και της ζήτησης, με την αλίευση ανοιχτής θαλάσσης και τις ιχθυοκαλλιέργειες να επαρκούν οριακά για την κάλυψη της ζήτησης. Σε σχέση με τα τυροκομικά και γαλακτοκομικά πρόκειται για αναμενόμενη εξέλιξη λόγω της μείωσης στο ζωικό κεφάλαιο το 2024, λόγω των ασθενειών των ζώων.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στις τροφές για κατοικίδια, στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, και σε αρκετές κατηγορίες με τρόφιμα «ψυγείου» (βούτυρα, αυγά, αλλαντικά, ζύμες, έτοιμα γεύματα κ.α.). Η κατηγορία με τρόφιμα παντοπωλείου που περιλαμβάνει το ελαιόλαδο παρουσιάζει μηδενική μεταβολή. Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά παρουσιάζουν μείωση -0,28%. Από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 10 κατέγραψαν μείωση, οι 12 αύξηση και μία ήταν αμετάβλητη.

Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση των τιμών προϊόντων
στα σουπερμάρκετ

1) Αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν συγκράτηση το τελευταίο δωδεκάμηνο στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής-τεχνολογικής ετοιμότητας τους και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

2) Η πορεία των τιμών των πρώτων υλών τους προηγούμενους μήνες στις διεθνείς αγορές και η ομαλοποίηση της αγοράς. Οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων (π.χ. FAO Food Price Index) καταγράφουν αύξηση από τα μέσα του 2024 στις περισσότερες περιπτώσεις. Σε περιπτώσεις όπως ο καφές και το κακάο όμως, η επίδραση είναι εντονότερη.

3) Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο (π.χ. Απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων 6969/2024). Τον Μάρτιο μπαίνει σε εφαρμογή ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες.

4) Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.

5) Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

6) Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου, ενώ την τελευταία διετία καταγράφουν αύξηση.

Σχετικά με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Τα συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας βασίζονται σε ανάλυση στο σύνολο των πραγματικών μηνιαίων πωλήσεων και όχι σε δειγματοληψία. Για το σκοπό της έρευνας αναλύθηκε η μεταβολή της μοναδιαίας αξίας ανά κατηγορία προϊόντος (πωλήσεις προς όγκο) ανάμεσα στους μήνες Φεβρουάριο 2025 και Φεβρουάριο 2024. Ο συγκεκριμένος δείκτης αντικατοπτρίζει τόσο την πορεία των τιμών, όσο και τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών. Στόχος της έρευνας είναι η αντικειμενική καταγραφή των τιμών ξεχωριστά στο κανάλι της οργανωμένης λιανικής (σουπερμάρκετ), το οποίο αποτελεί πλέον το κύριο κανάλι διάθεσης βασικών καταναλωτικών αγαθών, με σημαντικές διαφοροποιήσεις λειτουργίας σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά τόσο λόγω των μέτρων της Πολιτείας όσο και λόγω των οικονομιών μεγέθους. Η έρευνα θα επαναλαμβάνεται ανά μήνα συγκρίνοντας την εξέλιξη των τιμών σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Tags: ΑΥΞΗΣΗΠΡΟΪΟΝΤΑΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤΤΙΜΕΣ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

Αυξάνονται τα περιστατικά βίας και η ανησυχία
Νέα

Ο ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΠΑΣ -Ανησυχεί η αυξανόμενη βία στους ανήλικους

22 ώρες ago
Εμφανίστηκε ξανά η αιθαλομίχλη
Νέα

Άμεση ενεργοποίηση των  εργαλείων για την αντιμετώπιση της αιθαλομίχλης

23 ώρες ago
astynomia_peripoliko
Νέα

Ιωάννινα: Συμμορία διέπραττε κλοπές, 200.000 ευρώ η λεία τους

2 ημέρες ago
H Στρογγούλα στα Απάτητα Βουνά!
Νέα

H Στρογγούλα στα Απάτητα Βουνά!

2 ημέρες ago
Δεν κάνουν βήμα πίσω και μένουν στα μπλόκα
Νέα

Δεν κάνουν βήμα πίσω και μένουν στα μπλόκα

2 ημέρες ago
Στο επίκεντρο η ενέργεια
Νέα

Το ΤΕΕ είναι κοιτίδα ιδεών και προτάσεων

3 ημέρες ago
Next Post
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΙΟΓΑΚΑΣ – Ρωτά για την επέκταση προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας

Σε ισχύ η ΝΟΤΑΜ και τήρηση του πρωτοκόλλου ασφαλείας

Μίνι απολογισμός για το ΔΗΠΕΘΕ από τον Γ. Καψάλη

Μίνι απολογισμός για το ΔΗΠΕΘΕ από τον Γ. Καψάλη

Τελευταία νέα

  • ΝΕΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ -Έξι αγώνες στο παρκέ
  • Ο ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΠΑΣ -Ανησυχεί η αυξανόμενη βία στους ανήλικους
  • ΙΩΑΝΝΙΝΑ -Δεύτερη γιορτή υιοθεσίας αδέσποτων ζώων στο Πάρκο Λιθαρίτσια
  • Άμεση ενεργοποίηση των  εργαλείων για την αντιμετώπιση της αιθαλομίχλης
  • Και δέντρο και πλατεία
  • Μ. ΤΖΟΥΦΗ -“Ιδιωτικά πανεπιστήμια: από τα «Harvard και Yale» στα ΝΠΠΕ της μιας Σχολής”
  • Ιωάννινα: Συμμορία διέπραττε κλοπές, 200.000 ευρώ η λεία τους

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.