Κάποτε οι καλοκαιρινές εκπτώσεις ήταν μια καλή ευκαιρία για να αγοράσει ο καταναλωτής είδη καλοκαιρινά αλλά και χειμερινά προκειμένου να είναι έτοιμος για τη νέα σεζόν!
Αυτό πια δεν ισχύει καθώς οι περισσότεροι δεν αγοράζουν παρά μόνο εάν δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. «Μόνο τα αναγκαία», είναι αυτό που συνήθως ακούς!
Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις που είναι σε εξέλιξη θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου και εκτός συγκλονιστικού απρόοπτου θα κλείσουν με αρνητικό ισοζύγιο για τις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Καλή ευκαιρία, αλλά δεν υπάρχουν χρήματα
Η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα παραμένει αδύναμη καθώς οι καταναλωτές είτε δεν ψωνίζουν τίποτα είτε προτιμούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα ενώ όσοι πάνε στα φυσικά καταστήματα, κάνουν μετρημένες αγορές και μετά από σχετική έρευνα. Η οικονομική δυνατότητα έχει μειωθεί και ο προϋπολογισμός αφορά κυρίως την κάλυψη των βασικών αναγκών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία η αγοραστική δύναμη είναι μειωμένη ενώ τα 2/3 του εισοδήματος πηγαίνουν στα βασικά και οι καταναλωτές ψωνίζουν όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη, δεν υπάρχει πια η λεγόμενη παρορμητική αγορά.
Με βάση τα στοιχεία του Μαΐου έχουμε 5,6% μείωση του όγκου πωλήσεων, 4,4 σε πραγματικό τζίρο. Με βάση του ότι έχουμε τη μικρότερη αγοραστική αξία ως καταναλωτές στην Ευρώπη, είναι απόλυτα δεδομένο ότι πλέον καταλαβαίνουμε από τις τιμές των εκπτώσεων, πως οι εκπτώσεις δεν πάνε καλά.
Τι πρέπει να θυμάστε:
-Η αναγραφή της προγενέστερης τιμής σε κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας.
-Η προγενέστερη τιμή είναι η χαμηλότερη τιμή που εφαρμόστηκε στο προϊόν τις 30 ημέρες πριν την έναρξη των εκπτώσεων.
-Τα καταστήματα μπορούν να αναγράφουν την έκπτωση με ποσοστό, συγκεκριμένο ποσό ή νέα/προγενέστερη τιμή, πάντα με την προϋπόθεση αναγραφής της προγενέστερης τιμής.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ, από την εφημ. “Πρ. Νέα” 19-8-2025











Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375