Η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων καθιερώθηκε το 1993 από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR) και τιμάται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Δώδεκα χρόνια αργότερα έλαβε παγκόσμιο χαρακτήρα, όταν υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
Στόχος της ημέρας αυτής είναι να φέρουμε στη μνήμη μας και να τιμήσουμε τα εκατομμύρια νεκρών και τραυματιών από τροχαία δυστυχήματα και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποφυγή στο μέλλον θανάτων και τραυματισμών, που μπορούν να αποφευχθούν.
Kάθε μέρα, σχεδόν 4.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε όλο τον κόσμο σε τροχαία δυστυχήματα και πάνω από ένα εκατομμύριο κάθε χρόνο.
Η Όλγα Ζήση εκ μέρους του συλλόγου «SOS τροχαία» μίλησε για τα θύματα που όπως είπε δεν «φεύγουν» ποτέ «ζουν στην μνήμη και στις καρδιές των δικών τους ανθρώπων, των συγγενών, των φίλων τους».
Κάλεσε την πολιτεία να πράξει τα αυτονόητα καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα τροχαία είναι αποτέλεσμα κακοτεχνιών, λακκουβών και πολλών άλλων που γίνονται οι αιτίες να προκληθούν τροχαία με ανθρώπινες ζωές χαμένες στην άσφαλτο. Επεσήμανε επίσης ότι προσπαθούν από κοινού με άλλους φορείς να κάνουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών ώστε να αντιληφθούν τη σημασία της τήρησης του ΚΟΚ και για τους πεζούς και πολύ περισσότερο για τους οδηγούς.
Από την πλευρά της η πρόεδρος της Λέσχης Μοτοσικλετιστών ΛΕΜΙ τόνισε ότι πέραν όλων των άλλων χρειάζεται να αναπτυχθεί η παιδεία και συνάμα να εμπεδωθεί η κουλτούρα ασφαλής οδήγησης αλλά και κυκλοφορίας των πεζών που επίσης πολλές φορές δεν τηρούν τον ΚΟΚ.
Αναφορικά με την αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η πρόεδρος επεσήμανε ότι σίγουρα είναι ένα σημαντικό πλαίσιο, αλλά επανέλαβε τη σημασία της εκπαίδευσης λέγοντας ότι ήδη «τρέχει» ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τη ΛΕΜΙ καλώντας τους διευθυντές σχολείων να το εντάξουν στο πρόγραμμα καθώς είναι σημαντικό και είναι δωρεάν.
Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι ο νέος ΚΟΚ είναι πιο αυστηρός για μια σειρά από παραβάσεις που έχουν να κάνουν με τη χρήση κράνους, τη ζώνη ασφαλείας, την ταχύτητα αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται, αυστηροποιεί σημαντικά τις ποινές για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και για τις υποτροπές. Η οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ παραμένει άλλωστε ένας από τους βασικούς παράγοντες θανατηφόρων συγκρούσεων.
Τέλος, ο αντιδήμαρχος Πέτρος Παλάσχας υποστήριξε ότι από την πλευρά τους προσπαθούν να κάνουν ό,τι περισσότερο μπορούν ώστε να ενισχύσουν τις διαγραμμίσεις, να φτιάξουν πεζοδρόμια, να τοποθετούν ασφαλή υλικά σήμανσης που δεν ενέχουν κινδύνους για τους μοτοσικλετιστές και συνολικά επιδιώκουν μεγαλύτερη ασφάλεια για πεζούς και οδηγούς,
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ, από την εφημ. “Πρ. Νέα” 18-11-2025










Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375