Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου, 2025
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
Επικοινωνία
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
No Result
View All Result
Πρωινά Νέα
No Result
View All Result
Home Νέα

Στην Ελλάδα κυκλοφορεί ο γηραιότερος στόλος οχημάτων

3 έτη ago
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
Στην Ελλάδα κυκλοφορεί ο γηραιότερος στόλος οχημάτων

some old timer cars in black and white. Vintage, classic.

«Πρωταθλήτρια» στα παλιά αυτοκίνητα είναι δυστυχώς η Ελλάδα.

Σχετικά άρθρα

Το Ζωντανό Στοίχημα και η Επίδρασή του στη Δημοσιογραφία του Αθλητισμού

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ -Μέτρα και συστάσεις ως την Παρασκευή

Πώς λειτουργούν τα VIP & loyalty προγράμματα των online casino live

«Πρωταθλήτρια» στα παλιά αυτοκίνητα –και δυστυχώς όχι υπό την έννοια της αντίκας που αποτελεί μουσειακό είδος ή λαμβάνει μέρος σε ειδικές εκθέσεις, αλλά στον ενεργό στόλο οχημάτων, αυτών δηλαδή που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της χώρας– είναι δυστυχώς η Ελλάδα. Μάλιστα, η χώρα μας διαθέτει έναν από τους παλαιότερους στόλους οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε ό,τι αφορά τόσο τα επιβατικά αυτοκίνητα όσο και τα φορτηγά και τα λεωφορεία, κάτι που μεταφράζεται σε ατμοσφαιρική ρύπανση και αυξημένο κίνδυνο για τροχαία ατυχήματα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) και αφορούν μέχρι και το έτος 2021, η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση με μέσο όρο ηλικίας αυτών τα 17 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι τα 12 έτη. Τον δεύτερο γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων έχει η Εσθονία (16,8 έτη) και ακολουθεί η Τσεχία (15,6 έτη). Στον αντίποδα βρίσκονται το Λουξεμβούργο, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων είναι τα 7,6 έτη, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Δανία (8,5 έτη) και στην τρίτη θέση η Αυστρία (8,7 έτη).

Η κατάσταση, δυστυχώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, είναι ανάλογη και στην κατηγορία των λεωφορείων και φορτηγών. Η Ελλάδα, αν και τουριστική χώρα, έχει τον δεύτερο γηραιότερο στόλο λεωφορείων (19 έτη), όταν ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ε.Ε. είναι τα 12,7 έτη. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ρουμανία (20,2 έτη) και στην τρίτη θέση η Πολωνία (16 έτη).

Αν και πολύ μεγάλο μέρος των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα γίνεται οδικώς και όχι με τρένο, όπως σε άλλες χώρες της Ε.Ε., η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών αυτοκινήτων (φορτηγά), με τον μέσο όρο ηλικίας να είναι τα 22,7 έτη, ακολουθούμενη από την Ιταλία (19 έτη) και τη Ρουμανία (18,6 έτη). Στην Ε.Ε. ο μέσος όρος ηλικίας των μεγάλων φορτηγών είναι τα 14,2 έτη. Τη θλιβερή πρωτιά κατέχει η Ελλάδα και στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών με μέσο όρο ηλικίας τα 20,8 έτη, ενώ στην Ε.Ε. είναι τα 12 έτη. Στη δεύτερη θέση μετά την Ελλάδα βρίσκεται η Πορτογαλία (15,3 έτη) και στην τρίτη θέση η Εσθονία (14,7 έτη).

Τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα εξακολουθούν να είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα βενζινοκίνητα. Συγκεκριμένα, το 2021 το 90,1% των επιβατικών ήταν βενζινοκίνητα, το 8,6% πετρελαιοκίνητα, το 0,6% υβριδικά και το 0,1% φυσικού αερίου. Το 41,4% των ελαφρών φορτηγών ήταν πετρελαιοκίνητα και το 38,8% βενζινοκίνητα, το 56,3% των μεσαίων και βαρέων φορτηγών πετρελαιοκίνητα και το 94,1% των λεωφορείων πετρελαιοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα καταγράφονται τα υψηλότερα ποσοστά οχημάτων με άγνωστο το είδος καυσίμου που χρησιμοποιούν.

Η Ελλάδα αριθμεί 506 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους (στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι 567 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους) και 112 επαγγελματικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους (μέσος όρος στην Ε.Ε. 83 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους). Ο συνολικός στόλος οχημάτων στην Ελλάδα το 2021 αποτελείτο από 6.606.062 οχήματα, αυξημένος κατά 1,8% σε σύγκριση με το 2020.

Tags: ΕΛΛΑΔΑΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗΠΑΛΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ShareTweet

Σχετικά Άρθρα

Το Ζωντανό Στοίχημα και η Επίδρασή του στη Δημοσιογραφία του Αθλητισμού
Νέα

Το Ζωντανό Στοίχημα και η Επίδρασή του στη Δημοσιογραφία του Αθλητισμού

18 ώρες ago
Εμφανίστηκε ξανά η αιθαλομίχλη
Νέα

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ -Μέτρα και συστάσεις ως την Παρασκευή

20 ώρες ago
Πώς λειτουργούν τα VIP & loyalty προγράμματα των online casino live
Νέα

Πώς λειτουργούν τα VIP & loyalty προγράμματα των online casino live

2 ημέρες ago
Αυξάνονται τα περιστατικά βίας και η ανησυχία
Νέα

Ο ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΠΑΣ -Ανησυχεί η αυξανόμενη βία στους ανήλικους

4 ημέρες ago
Εμφανίστηκε ξανά η αιθαλομίχλη
Νέα

Άμεση ενεργοποίηση των  εργαλείων για την αντιμετώπιση της αιθαλομίχλης

4 ημέρες ago
astynomia_peripoliko
Νέα

Ιωάννινα: Συμμορία διέπραττε κλοπές, 200.000 ευρώ η λεία τους

5 ημέρες ago
Next Post
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ – Νέα έργα βελτίωσης του οδικού δικτύου

ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ -500.000 ευρώ για έργα αγροτικής οδοποιίας

Ψηλά στη λίστα Πολιτισμός και Τουρισμός

Ψηλά στη λίστα Πολιτισμός και Τουρισμός

Τελευταία νέα

  • Το Ζωντανό Στοίχημα και η Επίδρασή του στη Δημοσιογραφία του Αθλητισμού
  • Εκατοντάδες πήγαν να δουν την πλατεία και το δέντρο
  • Με διακρίσεις ο Ν.Ο.Ι. στο Πανελλήνιο Κλειστής Κωπηλασίας
  • Καταβάλλονται τα επιδόματα αυτήν την εβδομάδα
  • ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ -Μέτρα και συστάσεις ως την Παρασκευή
  • Όλες οι εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Ιωαννιτών
  • Πώς λειτουργούν τα VIP & loyalty προγράμματα των online casino live

Ενότητες

  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Νέα
  • Οικονομία
  • Πολιτική
  • Τοπικά

Αρχείο

No Result
View All Result

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

No Result
View All Result
  • Νέα
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • Ταυτότητα
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης

© 2019-2024 Αλφαστάρ Κατασκευή Ιστοσελίδων Ιωάννινα - Εφημερίδα Πρωινά Νέα.                                                              Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε ότι σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δηλώνετε ότι το αποδέχεστε.