Χειρόφρενο θα τραβήξουν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί σήμερα Τρίτη 2 και αύριο την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου διεκδικώντας λύσεις στα χρόνια προβλήματα του κλάδου τους και καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για «άγονο» διάλογο που δεν έχει αποφέρει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Η Φλώρα Αθανασίου , επαγγελματίας οδηγός ταξί και Γενική Γραμματέας του Ʃωματείου Ταξί Ιωαννίνων «Ο Νεομάρτυς Γεώργιος», λίγο πριν την απεργιακή κινητοποίηση αναφέρθηκε διεξοδικά στα προβλήματα του κλάδου τους που τους οδηγεί στη διήμερη απεργιακή κινητοποίηση καθώς όπως λέει η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη και η απεργία η μόνη διέξοδος.
«Ο κλάδος μας βρίσκεται σε κρίσιμο και μη αναστρέψιμο σημείο. Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις μας προς τα αρμόδια Υπουργεία, ιδίως προς το Υπουργείο Μεταφορών, δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική πρόοδος στα ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα την επαγγελματική
μας λειτουργία, τη νομιμότητα του έργου μας και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών μας. Ʃυμμετέχουμε στη 48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία σήμερα Τρίτη 2 και αύριο Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, με συντονισμένες κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα.
Η απόφαση αυτή είναι το αναπόφευκτο αποτέλεσμα μηνών άκαρπου διαλόγου. Τα αιτήματά μας παραμένουν αδικαιολόγητα σε εκκρεμότητα και η παρατεταμένη αδράνεια της Πολιτείας έχει καταστήσει την κατάσταση μη ανεκτή. Έχει έρθει η ώρα για ξεκάθαρη και αποφασιστική στάση», τονίζει χαρακτηριστικά.
Στις διεκδικήσεις των επαγγελματιών οδηγών ταξί είναι:
-Παράταση της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης έως το 2035, καθώς δεν υπάρχει σαφές καιρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή της σε όλη τη χώρα.
Είναι ένα οικονομικά αβάσιμο και πρακτικά ανεφάρμοστο μέτρο που οδηγεί χιλιάδες
επαγγελματίες αυτοκινητιστές σε αδιέξοδο, χωρίς καμία πρόβλεψη για το
πραγματικό κόστος, τις απαιτούμενες υποδομές και τις συνθήκες εργασίας μας.
· Θεσμική θωράκιση του κλάδου απέναντι στον αθέμιτο ανταγωνισμό από πολυεθνικές εφαρμογές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Δεν μπορεί να παραβιάζεται ανεξέλεγκτα ο Κανονισμός των Ε.Δ.Χ., σε βάρος των Ʃυνεταιριστικών ΡαδιοΤαξί και των επαγγελματιών αυτοκινητιστών.
· Άμεση και αυστηρή πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ.
Η παράνομη δραστηριότητα έχει γίνει καθεστώς. Οχήματα που λειτουργούν ως «ιδιωτικά ταξί» στερούν εισόδημα από τους νόμιμους επαγγελματίες και καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό. Η κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόσει άμεσα τη νομοθεσία.
Αναπροσαρμογή χρονοχρέωσης και ελάχιστου κομίστρου σε εθνικό επίπεδο, με βάση τιςπραγματικές οικονομικές συνθήκες.
· Πρόσβαση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας (λεωφορειολωρίδες),
όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να διασφαλίζεται ταχύτερη, οικονομική και ασφαλής μετακίνηση για τους επιβάτες.
· Άμεση ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων του ερανιστικού νομοσχεδίου, που
παραμένουν σε εκκρεμότητα και επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία του κλάδου.
· Επικαιροποίηση του τιμολογίου βάσει των πραγματικών λειτουργικών κοστών.
Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε απορροφήσει πλήρως τον πληθωρισμό σε καύσιμα,
ανταλλακτικά, ασφάλιστρα, συντήρηση και λοιπά καθημερινά έξοδα. Η αναπροσαρμογή είναι πλέον επιβεβλημένη.
· Δίκαιη, σταθερή και βιώσιμη φορολογική αντιμετώπιση.
Οι αυτοκινητιστές ταξί δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως “φορολογικά ύποπτοι” και να επιβαρύνονται δυσανάλογα. Με το αυξανόμενο κόστος λειτουργίας, το επάγγελμα οδηγείται σε μη βιώσιμη κατάσταση. Απαιτούμε καθαρό, δίκαιο και σταθερό φορολογικό πλαίσιο.
· Με αφορμή περιστατικά μεταφοράς παράτυπων μεταναστών, το ταξί μας αντιμετωπίζει σοβαρό
πρόβλημα όταν δεσμεύεται το όχημα. Ζητάμε να γίνεται άμεσα η αποδέσμευση του ταξί και να εξασφαλίζεται η εργασία των συνεταίρων που δεν έχουν καμία εμπλοκή στην υπόθεση.
Κατά τον προανακριτικό έλεγχο της αστυνομίας όταν δεν διαπιστώνεται δόλος να μην παραπέμπεται στην δικαιοσύνη.
· Νέος σύγχρονος κανονισμός λειτουργίας των ταξί.
· Επιδότηση ταξιμέτρων και δυνατότητα χρησιμοποίησης δεύτερης θύρας.
· Οικονομική ενίσχυση του κλάδου με επιδοτήσεις σε αγορά καυσίμου ή αναλωσίμων.
Ωστόσο η κυβέρνηση έχει επιλέξει να κωφεύει. Μήνες τώρα τους παρουσιάζουμε τα προβλήματα του κλάδου μας με στοιχεία, με αποδείξεις, με προτάσεις και η απάντηση είναι σιωπή. Μια σιωπή που μετατρέπεται σε αδιαφορία, και μια αδιαφορία που πληρώνουμε εμείς στην καθημερινότητα μας.
Όσο αφορά τον κ. Κυρανάκη : οι τοποθετήσεις του μπορεί να είναι βολικές για μικροπολιτική, αλλά δεν λύνουν ούτε μισό πρόβλημα του κλάδου. Δεν χρειαζόμαστε εξυπνάδες, δεν χρειαζόμαστε υποδείξεις από απόσταση. Χρειαζόμαστε αποφάσεις. Χρειαζόμαστε κανόνες που να εφαρμόζονται, δεν μπορούν να αφήνουν έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο να καταρρεύσει επειδή δεν θέλουν να συγκρουστούν με συγκεκριμένα συμφέροντα.
Όσο η κυβέρνηση και ο κ. Κυρανάκης επιλέγουν να κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί, ο κλάδος μας βυθίζεται. Εμείς όμως δεν πρόκειται να σιωπήσουμε. Ζητάμε το αυτονόητο: σεβασμό, νομιμότητα και πολιτική βούληση. Αν δεν μπορούν να δώσουν λύσεις, ας το πουν καθαρά όχι να παίζουν με την επιβίωση χιλιάδων επαγγελματιών.
Επίσης θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ο αγώνας μας δεν στρέφεται κατά των πολιτών στρέφεται κατά της διαχρονικής αδικίας. Ʃτόχος μας είναι η κατοχύρωση ενός σαφούς και θεσμικά προστατευμένου πλαισίου, ώστε οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί να παρέχουν ασφαλείς, νόμιμες και ποιοτικές υπηρεσίες μετακίνησης, όπως δικαιούνται και όπως οφείλει η Πολιτεία. Ζητούμε τη στήριξή σας. Ο δίκαιος και λειτουργικός τομέας μεταφορών δεν είναι προνόμιο είναι δικαίωμα όλων, επαγγελματιών και επιβατών.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ, από την εφημ. “Πρ. Νέα” 2-12-2025











Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232375