astiko-ktel

Νέες προοπτικές για τις τουριστικές μετακινήσεις

Τοπικά

Νέες προοπτικές μπορεί να ανοίξει η απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου για τη χορήγηση άδειας πλωτού ταξί, που θα εκτελεί τουριστικές διαδρομές στο Νησί και σε άλλα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της λίμνης, αν συνδυαστεί με την πρόταση που έχει καταθέσει η εταιρεία «Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Α.Ε», εδώ και έναν περίπου χρόνο, με αφορμή το άνοιγμα του διαλόγου για το μοντέλο των συγκοινωνιακών και τουριστικών μετακινήσεων.
Τότε, το Αστικό ΚΤΕΛ είχε δημοσιοποιήσει με επιστολή του προς τους αρμόδιους τοπικούς φορείς, την περιφέρεια Ηπείρου και τον δήμο Ιωαννιτών, την πρότασή του για τη δημιουργία ενός συνδυαστικού μοντέλου συγκοινωνιών στο παραλίμνιο μέτωπο της πόλης, με διασύνδεση με τον αστικό ιστό.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ITV, σε χθεσινές του δηλώσεις ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέφανος Μουστακλής, εξήγησε πως στόχος της πρότασης είναι η ολιστική προσέγγιση αξιοποίησης του συγκριτικού πλεονεκτήματος της πόλης, που είναι η Παμβώτιδα, με γνώμονα την εξυπηρέτηση τόσο του κατοίκου, όσο και του επισκέπτη.
Επειδή ωστόσο η συζήτηση στο περιφ. συμβούλιο αφορούσε στη χορήγηση αδειών για τους συγκοινωνιακούς πλόες για τη γραμμή Νησί – Μόλος, ο κ. Μουστακλής έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά στο υφιστάμενο καθεστώς.
«Το τελευταίο που μας ενδιαφέρει, είναι να μπούμε στη γραμμή Μόλος – Νησί και το αντίστροφο. Δε μας απασχολεί καθόλου γιατί θα πρέπει να συζητάμε για το αν έχουμε 14 άδειες ή αν πρέπει αυτές να γίνουν 16 ή 18. Εμάς μας ενδιαφέρει το παραλίμνιο μέτωπο ως σύνολο και με αυτό κανείς δεν έχει ασχοληθεί. Συμμετείχαν διάφοροι φορείς στη σύσκεψη πριν από δύο χρόνια στην περιφέρεια, την οποία είχε συγκαλέσει η κα Καλογιάννη, όμως μόνον εμείς καταθέσαμε συγκεκριμένη πρόταση. Προφανώς, μας ενδιαφέρει η συγκεκριμένη ιστορία και περιμένουμε να δούμε, πως θα ανοίξει το θέμα από την περιφέρεια για να ανταποκριθούμε», ανέφερε ο κ. Μουστακλής.
Ουσιαστικά, το σκεπτικό της πρότασης είναι ο συνδυασμός της χερσαίας με τη λιμναία συγκοινωνία προς διάφορα σημεία ενδιαφέροντος του λεκανοπεδίου και όχι μόνο προς το Νησί. Έτσι, το Αστικό ΚΤΕΛ προτείνει τη σύνδεση ημιαστικών κέντρων της παραλίμνιας ζώνης, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με την πολεοδομική επέκταση της πόλης, δια της λίμνης και στη συνέχεια μέσω νέων ή υφιστάμενων διαδρομών, με το κέντρο της πόλης.
«Για παράδειγμα περιοχές όπως το Πέραμα, η Αμφιθέα, η Βασιλική και η Καστρίτσα θα μπορούσαν να συνδεθούν με την περιοχή του Μόλου και το Νησί μέσω λιμναίας συγκοινωνίας και στη συνέχεια μέχρι το κέντρο με λεωφορείο», αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα της πρότασης.
«Για παράδειγμα, ένας επισκέπτης θα μπορεί με ενιαίο εισιτήριο να μεταβεί από το κέντρο της πόλης στο Πέραμα ώστε να επισκεφθεί το Σπήλαιο και στη συνέχεια να επισκεφθεί το Νησί και να επιστρέψει στον Μόλο. Ακόμη η πρόταση αφορά και πλόες από τις περιοχές Ναυτικού Ομίλου – Πολιτιστικού Πολυχώρου «Δημήτριου Χατζή» – ξενοδοχείου Du Lac προς τις περιοχές Κατσικά – Καστρίτσας, ώστε να αναβιώσει η παλιά σύνδεση της πόλης μέσω λίμνης, αναδεικνύοντας όλο το παραλιακό τόξο που εφάπτεται με τον αστικό ιστό της πόλης. Στην περίπτωση των Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του έργου της λιμναίας συγκοινωνίας θα μπορούσε να λειτουργήσει μια διαδρομή που θα διέρχεται από την περιοχή του Μόλου (οδοί Παπανδρέου – Διονύσιου Φιλόσοφου- Γαριβάλδη), η οποία σε συνδυασμό με τη λιμναία, θα εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους της πόλης όσο και τους επισκέπτες. Εξαιτίας όμως της υφιστάμενης κατάστασης της κυκλοφοριακής συμφόρησης της περιοχής η διαδρομή αυτή δεν μπορεί να λειτουργήσει, είτε με λεωφορεία είτε με mini-bus», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην πρόταση της εταιρείας η οποία είχε αποσταλεί στον περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη, τον δήμαρχο Μ. Ελισάφ και τον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης της λίμνης Παμβώτιδας Φιλ. Φίλιο.

Τήρηση του μέγιστου αριθμού επιβατών

Στο μεταξύ, η διοίκησή του ΚΤΕΛ απορρίπτει κατηγορηματικά τις επισημάνσεις ή τις καταγγελίες πολιτών, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που κάνουν λόγο για υπερβάσεις του επιτρεπόμενου αριθμού, ειδικά στα δρομολόγια από και προς το Πανεπιστήμιο.
Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Στέφανος Μουστακλής σε δηλώσεις του την Παρασκευή τόνισε, ότι προφανώς κάποιοι μπερδεύουν τον αριθμό των καθήμενων στα λεωφορεία με τον επιτρεπόμενο αριθμό των επιβατών. «Οι άδειες των λεωφορείων είναι για 90 άτομα και η πληρότητα λόγω covid, έχει μειωθεί με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 60 επιβάτες. Με το Πανεπιστήμιο όμως να μην έχει ξεκινήσει καν τη λειτουργία του και να μην ξέρουμε εάν και πότε θα λειτουργήσει, όπως στο παρελθόν, ο μέγιστος αριθμός των επιβατών σε ένα δρομολόγιο δεν φτάνει τους 50 επιβάτες», ανέφερε ο κ. Μουστακλής, επικαλούμενος ακόμη και τους καθημερινούς ελέγχους τους οποίους διενεργεί η Τροχαία για τον αριθμό των επιβατών στα λεωφορεία.
Αναφορικά πάντως με τη χρήση της προστατευτικής μάσκας στα λεωφορεία και αν οι επιβάτες τηρούν το μέτρο, ο κ. Μουστακλής τόνισε, ότι η πλειονότητα έχει συμμορφωθεί, πλην όμως για τον οδηγό του λεωφορείου είναι αδύνατο να ελέγξει κατά τη διάρκεια της διαδρομής αν κάποιος από τους επιβάτες έχει βγάλει τη μάσκα.