Έμφαση στην ασφάλεια για προσέλκυση τουριστών

Τοπικά

Η πανδημία του νέου κορωναϊού έφερε τεράστιες αλλαγές στις ανθρώπινες δραστηριότητες τους τελευταίους μήνες, χωρίς ακόμα να έχουμε αντιληφθεί το μέγεθος των μεταβολών στο σύνολό τους. Παραδοσιακά στις τουριστικές καμπάνιες η χώρα μας αξιοποιεί την φυσική ομορφιά της και την πολιτιστική της κληρονομιά για να προσελκύσει επισκέπτες κάτι που, τουλάχιστον για φέτος, φαίνεται πως δεν θα γίνει.
Έμφαση αυτή τη φορά θα δοθεί στην επιτυχία της Ελλάδας στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και θα προβληθεί ως ένας ασφαλής προορισμός. Αγορές-στόχοι θα είναι κυρίως η Κύπρος και το Ισραήλ αλλά και οι γειτονικές χώρες, όπως είναι η Αλβανία και η Βουλγαρία.
Από τους εκατοντάδες χιλιάδες ισραηλινούς και κύπριους επισκέπτες της χώρας ένα κομμάτι διεκδικεί και η πόλη των Ιωαννίνων, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί κορυφαίο προορισμό για τους ισραηλινούς, που φτάνουν στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα άλλωστε είναι ο πρώτος προορισμός για τους ισραηλινούς, με τα στοιχεία να δείχνουν, ότι το 2019 επισκέφτηκαν τη χώρα μας, 680.000 ισραηλινοί, τη διετία 2018 – 2019 καταγράφηκε αύξηση 26% των ισραηλινών επισκεπτών και σε σχέση με το 2013 έχουν διπλασιαστεί.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ τους ITV, σε επικοινωνία του δημάρχου Ιωαννίνων Μ. Ελισάφ με τον υπουργό Τουρισμού κ. Θεοχάρη δόθηκε η διαβεβαίωση, ότι η πόλη των Ιωαννίνων θα είναι ανάμεσα σε εκείνες στις οποίες θα στηριχθεί η νέα διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ στο εξωτερικό, όμως για το καλοκαίρι, η προσέλκυση ενός σημαντικού αριθμού επισκεπτών από το εξωτερικό, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση.
Έτσι, ο δήμος Ιωαννιτών σχεδιάζει σύμφωνα με τον δήμαρχο κ. Ελισάφ να συγκροτήσει μία επιτελική ομάδα, με τη συμμετοχή και της Περιφέρειας, των ξενοδόχων και του Επιμελητηρίου, ώστε να σχεδιαστεί ένα τοπικό πλάνο προβολής της πόλης, ως ένας ασφαλής τουριστικά και υγειονομικά, προορισμός.
«Κάτι αντίστοιχο μας ειπώθηκε και από τον ΕΟΤ, στην καμπάνια του οποίου θα αναφέρεται ότι η πόλη είναι ένας υγειονομικά ασφαλής προορισμός. Στην πράξη δεν υπάρχουν κρούσματα, ενώ λειτουργεί το ΠΓΝΙ ως νοσοκομείο αναφοράς για την άμεση αντιμετώπιση κρουσμάτων και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για όλους», σημείωσε ο κ. Ελισάφ.
Το Ισραήλ και η Κύπρος βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προτεραιότητας για την προσέλκυση επισκεπτών από το εξωτερικό, ενώ αντίστοιχα θα προβληθεί η πόλη και στις χώρες με τις οποίες υπάρχει πολύ καλή οδική πρόσβαση.
«Η Κύπρος έχει εντάξει τα Ιωάννινα στον χάρτη του προσκυνηματικού – θρησκευτικού προορισμού, ενώ και με το Ισραήλ, υπάρχει επικοινωνία, ώστε ένα μέρος του αριθμού των επισκεπτών που θα έρθουν στην Ελλάδα, να φτάσει και στα Ιωάννινα. Επειδή όμως ο οδικός τουρισμός θα προηγηθεί του αεροπορικού και του ακτοπλοϊκού, εμείς θα πρέπει να απευθυνθούμε και στις γειτονικές χώρες, που επίσης τα πήγαν εξαιρετικά στην αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά σίγουρα θα πρέπει να στηριχθούμε και στον εσωτερικό τουρισμό, που ανέκαθεν αποτελούσε σημαντικό κομμάτι της επισκεψιμότητας της πόλης», ανέφερε ο δήμαρχος.

Ελπίδες για επισκέπτες από Ιαπωνία και ΗΠΑ

Την επανέναρξη των πτήσεων προς την Ελλάδα σκοπεύει να εκμεταλλευτεί η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων η οποία μέσω έργου που υλοποιεί στο πλαίσιο του προγράμματος “INTERREG IPA II CBC Greece-Albania 2014-2020”, εξασφάλισε την προβολή της περιοχής στο Ιαπωνικό ηλεκτρονικό περιοδικό Chikyu-No-Arukikata (Παγκόσμιος Οδηγός Ταξιδιωτών).
Η συντάκτρια του περιοδικού Mayumi Ishii μαζί με τη την ελληνικής καταγωγής φωτογράφο Ανδρονίκη Χριστοδούλου έμειναν για ένα δεκαήμερο στην περιοχή μας και περιηγήθηκαν στην πόλη, σε χωριά καθώς και στο Οικοπάρκο Βίκου – Αώου. Είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν ντόπιους τεχνίτες και να φωτογραφίσουν τη δουλειά τους, να θαυμάσουν το ορεινό ηπειρωτικό φυσικό περιβάλλον, να δοκιμάσουν την παραδοσιακή κουζίνα της περιοχής, να μιλήσουν με τους κατοίκους των χωριών για τις τοπικές παραδόσεις και να νιώσουν την ηπειρωτική φιλοξενία.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων κος Σπύρος Σουρέλης δήλωσε:
«Τη στιγμή που το απρόσμενο γεγονός του κορωναϊού ανέστειλε τις τουριστικές δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο, μέσα σε αυτό το πολύ προβληματικό περιβάλλον για όλους τους παράγοντες του τουρισμού, η χώρα μας, ως υπόδειγμα διαχείρισης της κρίσης, κάνει μια μεγάλη προσπάθεια να επαναφέρει τις τουριστικές ροές προς αυτήν. Σε αυτή την γενικότερη προσπάθεια η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων προσφέρει τις δυνάμεις της κι αυτή. Όσο μικρή ή μεγάλη κι αν αποδειχθεί αυτή η προσφορά, δείχνει ότι δεν περιμένουμε μόνο από το κράτος να μας βοηθήσει, αμέτοχοι στην συνολική προσπάθεια. Και μάλιστα θα συνεχίσουμε με την επίσκεψη ομάδας αμερικανών δημοσιογράφων, μόλις επιτραπούν οι αεροπορικές μεταφορές σε κατοίκους των ΗΠΑ.
Οι κυρίες Ishii και Χριστοδούλου φιλοξενήθηκαν στην περιοχή μας το δεκαήμερο 4 με 13 Μαρτίου και επισκέφθηκαν την πόλη των Ιωαννίνων καθώς και περιοχές και χωριά σε όλο το Νομό. Έμειναν σε αστικά και ορεινά καταλύματα και φωτογράφισαν κτηνοτρόφους, συλλέκτες βοτάνων, παραγωγούς τυριών, τεχνίτες στα εργαστήριά τους και τα υπέροχα τοπία μας. Το ρεπορτάζ επρόκειτο να δημοσιευθεί στον Ιαπωνικό τύπο τον Απρίλιο αλλά τα μέτρα που ελήφθησαν παγκόσμια λόγω του κορωναϊού και η παύση των τουριστικών ταξιδιών οδήγησαν στην απόφαση να δημοσιευθεί το ρεπορτάζ μέσα στον Αύγουστο, ώστε να βοηθήσει και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Σημαντικό δε σημείο που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι χάρις στην ηλεκτρονική δημοσίευσή του θα παραμείνει στο διαδίκτυο, οπότε όποιος θέλει θα μπορεί είτε να το αναδημοσιεύει είτε να ανατρέχει σε αυτό όποτε θέλει. Ήδη, στο λογαριασμό Instagramm της κας Mayumi Ishii μπορείτε να δείτε κάποιες δημοσιεύσεις από το ταξίδι της μαζί με τα κολακευτικά σχόλιά της.
Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι το Ιαπωνικό ηλεκτρονικό περιοδικό Chikyu-No-Arukikata είναι ένα από τα μεγαλύτερα έντυπα και ηλεκτρονικά τουριστικά περιοδικά της Ιαπωνίας και καθοδηγεί εκατομμύρια Ιάπωνες κάθε χρόνο στις διακοπές τους.
Και οι δύο φιλοξενούμενες δήλωσαν ότι τα ηπειρωτικά τοπία καθώς και η παραδοσιακή κουζίνα ταιριάζει πολύ στις αυθεντικές, πρωτότυπες γι’ αυτούς, εμπειρίες που ψάχνουν οι Ιάπωνες τουρίστες, ενώ εξήραν και την αγάπη των κατοίκων για τα οικόσιτα ζώα, κάτι που εκτιμούν ιδιαίτερα στην Ιαπωνία. Μάλιστα, όπως είπα και πριν, η κα Ishii παρουσίασε πολλές από τις φωτογραφίες της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instragramm με πολύ θετικά σχόλια.
Η επόμενη ομάδα δημοσιογράφων θα έρθει από τις ΗΠΑ τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο. Η ελπίδα μας είναι να εμπνεύσουμε το ίδιο επιτυχημένα κι αυτούς ώστε να έχουμε μία πολύ καλή παρουσίαση και από την δυτική πλευρά του χάρτη!
Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων, με τις όποιες δυνάμεις διαθέτει, παραμένει πάντα ενεργή δρώντας υπέρ της τοπικής τουριστικής ανάπτυξης και βοηθώντας στην ευρύτερη προσπάθεια για την επαναφορά των τουριστικών εισροών στη χώρα μας».