Αυξημένη η κίνηση αλλά όχι ο τζίρος

Τοπικά

 

Η αγορά είναι ανοικτή και δουλεύει με πασχαλινό ωράριο. Οι βιτρίνες στολίστηκαν και τα ανοιξιάτικα- καλοκαιρινά πήραν τις θέσεις τους στις προθήκες. Ωστόσο, η κίνηση παραμένει υποτονική αφενός γιατί δεν υπάρχουν χρήματα και αφετέρου γιατί δεν επιτρέπονται οι μετακινήσεις ενόψει του Πάσχα. 

Το «Πάσχα στο χωριό» θα μετατραπεί και φέτος σε «Πάσχα στη βεράντα» ενώ η εστίαση θα ανοίξει σε λίγες ημέρες. Οι όποιες αγορές, λοιπόν, παραμερίζονται και μπαίνουν σε αναμονή. 

Μετά το Σάββατο του Λαζάρου και τη Κυριακή των Βαΐων με ανοιχτή την αγορά, αλλά και μετά από εβδομάδες επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου, με τις δύο διαθέσιμες μεθόδους «κλικ» αγορών, μπορούμε να πούμε ότι από τα εμπορικά καταστήματα «πολλοί πέρασαν, λίγοι αγόρασαν». Η βόλτα στην αγορά γίνεται αλλά οι περισσότεροι δεν αποφασίζουν να αγοράσουν. 

Τα μόνα είδη που φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα σε πωλήσεις είναι αυτά που σχετίζονται με το παιδί. Λαμπάδες, υποδήματα και παιχνίδια είναι αυτά που ζητούν κατά κύριο λόγο οι καταναλωτές προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σε δώρα. 

Οι καταναλωτές είναι μουδιασμένοι και η κατανάλωση περιορισμένη και αυτό αποτυπώνεται στους ημερήσιους τζίρους των καταστημάτων.

Παρά λοιπόν την αυξημένη κίνηση μπροστά στις βιτρίνες, ειδικά σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πόλης, οι πωλήσεις είναι υποτονικές και ο μέσος όρος επισκεψιμότητας είναι μικρός.

Click away και click inside είναι μέθοδοι που φαίνεται να περιορίζουν καταναλωτές και εμπόρους, με αποτέλεσμα να καθηλώνει σε χαμηλά επίπεδα τις πωλήσεις. Οι απώλειες του λιανεμπορίου τις περιόδους των lockdown δεν μπορούν να αναπληρωθούν ούτε να ανακτηθούν. Τα έξοδα πολλά ενώ την ίδια ώρα η ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού δεν βοηθάει. 

Η αγορά προσδοκά την Μεγάλη Εβδομάδα, ιδιαίτερα μετά τη καταβολή του δώρου του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα την Μ. Τετάρτη, να διεκδικήσει ότι περισσότερο από τον πασχαλινό τζίρο ενώ πολλοί έμποροι ποντάρουν στην επανεκκίνηση της εστίασης που θα αυξήσει την κινητικότητα και άρα θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση των εσόδων και στο λιανεμπόριο.

 

ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ