Τηλεδιδασκαλία σε πιλοτική εφαρμογή

Για την ενεργοποίηση των ψηφιακών εργαλείων, που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία, μίλησε ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ηπείρου Κ. Καμπουράκης.
«Έχουμε στείλει για κάθε νομό και για κάθε σχολείο ανά νόμο την αντίστοιχη ομάδα υποστήριξης. Ο νομός Ιωαννίνων είναι ο πρώτος που θα λάβει σχετική οδηγία ενημέρωσης. Θα μας δοθούν πληροφορίες για το πώς θα γίνει η εκπαίδευση και φυσικά πώς θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα. Η ενημέρωση θα γίνεται διαδικτυακά προς όλες τις ομάδες και όλους τους εμπλεκόμενους. Πιλοτικά συμμετέχουμε κι εμείς μαζί με άλλους 16 νόμους. Η επικοινωνία με το υπουργείο Παιδείας είναι συνεχής και η πληροφόρηση διαχέεται. Θα ξεκινήσουμε με την Γ’ λυκείου και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στις αλλαγές των υπόλοιπων τάξεων», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Καμπουράκης.

Αντιδρά η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων
Στον αντίποδα η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων που ζητά μεταξύ άλλων περικοπή ύλης για τις Πανελλήνιες καθώς υπάρχει ανησυχία για το εάν όλοι οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Στέφανος Μιχάλης αναφέρθηκε στους προβληματισμούς που υπάρχουν στους εκπαιδευτικούς:
«Πολλοί θα πουν πως κάτι πρέπει να γίνει, αφού δεν είμαστε σε διακοπές, ώστε τα μαθήματα να τελειώσουν κανονικά και φυσικά οι μαθητές να μην αποσυντονιστούν.
Προκύπτουν όμως πολλά και σοβαρά προβλήματα με την απόφαση αυτή του Υπουργείου, όπως:
– Ο εξοπλισμός που χρειαζόμαστε, πολλά σχολεία έχουν παλιούς υπολογιστές μην μπορώντας να τρέξουν την πλατφόρμα. Οι συνάδελφοι, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το σοβαρότερο όλων όμως είναι το ζήτημα της ύπαρξης ενός – έστω και μικρού – ποσοστού οικογενειών που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν και αμέσως τίθεται το θέμα της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών απέναντι στη νέα μαθησιακή διαδικασία.
– Ένα άλλο πολύ σοβαρό θέμα είναι και ο κατάλληλος χώρος, δηλαδή η διαρρύθμιση του χώρου όπου θα γίνει η παραγωγή του μαθήματος. Αν γίνει «ζωντανά» θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με κάμερες και μικρόφωνα που θα καταγράφουν τον καθηγητή που διδάσκει και γράφει στον πίνακα. Διότι, αν δεν γράφει στον πίνακα, θα πρέπει να έχει ευχέρεια στη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων – όπως το Open Board – για να γράψει μαθηματικές παραστάσεις, χημικές αντιδράσεις, την αρχαία ελληνική γλώσσα κτλ. Αυτές οι προϋποθέσεις, μάλλον δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πούμε πώς θα γίνει με στοιχειώδη επάρκεια το μάθημα.
– Το Υπουργείο δεν θα έπρεπε εδώ και πόσα χρόνια να έχει φτιάξει μια πλατφόρμα και φυσικά να έχει επιμορφώσει του Εκπαιδευτικούς, ώστε σε τέτοιες περιπτώσεις να μπορεί να ανταποκριθεί; Η πλατφόρμα e-class και άλλες πλατφόρμες, είναι διαθέσιμες εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού στο σχολείο της διαζώσης διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως, τίποτε δεν λειτουργεί παρά μόνο σε «πιλοτική φάση», που μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση.
– Το Υπουργείο λόγω των παραπάνω, πρέπει να σκεφτεί σοβαρά την περικοπή της ύλης και να μην σκέφτεται την μεταφορά των εξετάσεων τον Σεπτέμβρη, που μόνο επιπλέον προβλήματα θα δημιουργήσει.
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων βλέποντας όλα τα παραπάνω θέτει για άλλη μια φορά ερωτήματα όπως,
– Πότε επιτέλους θα καταρτιστούν προγράμματα έκτακτης ανάγκης;
– Πότε θα διαμορφωθούν σωστά και σοβαρά συστήματα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης;
– Πότε θα υπάρξουν όλα τα μαθήματα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε εκπαιδευτικά βίντεο, ελεγμένα από ομάδες εκπαιδευτικών που θα τα έχουν δοκιμάσει για την καταλληλότητα και τη λειτουργικότητά τους;
– Πότε η πολιτεία θα εξασφαλίσει ότι οι ελάχιστες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας που αδυνατούν, θα έχουν σύνδεση με το ιντερνετ και έναν Η/Υ στο σπίτι;
– Πότε το Υπουργείο θα πάρει σοβαρά τις θέσεις του κλάδου για επιμόρφωση όλων των συναδέλφων ώστε να είναι ικανοί να ανταποκριθούν πλήρως σε τέτοιες δύσκολες καταστάσεις;» καταλήγει ο κ. Μιχάλης καλώντας το Υπουργείο να εξετάσει τα ερωτήματα- προβληματισμούς.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ