ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ – 33 κενά ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι

Νέα

Έχει περάσει πια πάνω από ένας μήνας από την έναρξη των μαθημάτων και στα σχολεία υπάρχουν ακόμη σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών (ακόμα και στα μαθήματα Προσανατολισμού), σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης.
Στον Νομό Ιωαννίνων, σύμφωνα με τα στοιχεία των αιρετών της ΕΛΜΕ στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), μέχρι και σήμερα παρουσιάζονται ελλείψεις στους παρακάτω κλάδους:
Θεολόγων (3), Φιλολόγων (2), Μαθηματικών (2), Θετικών Επιστημών (4), Γερμανικών (1), Καλλιτεχνικών (4), Κοινωνικών Επιστημών (3), Οικονομίας (1), Ηλεκτρολόγων (1), Ηλεκτρονικών (1), Ιατρικής (3), Νοσηλευτικής (2), Αισθητικής (1), Βρεφονηπιοκόμων (2), Κομμωτικής (2), Τεχνολογία (1).
«Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών στη β/θμια εκπαίδευση, τα σχολεία παραμένουν με χιλιάδες κενά. Μαθήματα κατευθύνσεων δεν γίνονται λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, σχολεία σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές παραμένουν κλειστά, ενώ επιχειρείται μέχρι και η διδασκαλία μέσω Skype σε απομακρυσμένα σχολεία. Από τον Λιάκο και τις προτάσεις του στον «Εθνικό Διάλογο» για τηλεδιασκέψεις, στην εφαρμογή τους από την κυβέρνηση της ΝΔ. Η συζήτηση περί «εξορθολογισμού» του εκπαιδευτικού προσωπικού επιχειρεί να βρει «λύσεις»…
Κι όμως! Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για διορισμούς εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η μοναδική αγωνία της υπουργού είναι για καταδικασμένα σχέδια, όπως η λεγόμενη «αξιολόγηση» (και μάλιστα ατομική!), με προφανή στόχο να μετατοπίζει τα αίτια των προβλημάτων της Εκπαίδευσης και να αποποιείται τις πολιτικές ευθύνες της.
Μέσα σ’ αυτή την κατάσταση, μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών βιώνουν απίστευτες εργασιακές και οικονομικές δυσκολίες (μακριά από τις οικογένειές τους, με μισθούς που εξαντλούνται στα νοίκια, διδάσκοντας σε 3 και 4 σχολεία ακόμα και απομακρυσμένα μεταξύ τους, μέσα στο άγχος της αδιοριστίας και της εργασιακής αβεβαιότητας για τους αναπληρωτές, και του αμετάθετου για τους μόνιμους), που δεν υπήρχαν ούτε στο μακρινό παρελθόν.
Πολλά σχολεία λειτουργούν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, ενώ όπου υπάρχει γίνεται λάστιχο ο συνάδελφος\ισσα, για να καλύψει τις ελλείψεις που το υπουργείο αδιαφορεί να καλύψει. Σε αρκετές περιπτώσεις τα μαθήματα ξεκίνησαν χωρίς παιδαγωγική καθοδήγηση και οδηγίες (όπως στην Ιστορία Γυμνασίου, αλλά και σε κατευθύνσεις) με τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες να χάνονται στο συνεχές ράβε-ξήλωνε από την μια κυβέρνηση στην άλλη. Χαρακτηριστικό της έλλειψης ευθύνης από την πλευρά του Υπουργείου το ότι δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις που έχει ούτε απέναντι στα παιδιά που θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις», σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους.